Kolejne nowości Delphi

, 12 września 2008, 0:00

Firma Delphi przystępuje do masowej produkcji pierwszego na świecie układu wtrysku oleju napędowego wykorzystującego rewolucyjne wtryskiwacze piezoelektryczne o bezpośredniej aktywacji.

Nowa generacja w technologii wtrysku oleju napędowego pomoże producentom pojazdów spełnić normy emisji spalin Euro 6 i równocześnie zwiększyć moment obrotowy, moc, ekonomikę spalania, wprowadzić udoskonalenia i ułatwienia prowadzenia pojazdu.

Korporacja Delphi (Pinksheets: DPHIQ) wprowadza kolejną generację wtryskiwaczy oleju napędowego – uniwersalne układy zasilania o bezpośredniej aktywacji produkcji Delphi. Następuje to po pięciu latach prac wdrożeniowo-rozwojowych prowadzonych przy ścisłej współpracy z klientami (producentami pojazdów), co miało na celu pomóc im w spełnieniu przyszłych rygorystycznych wymagań dotyczących emisji spalin. Aktualnie ten nowy system wchodzi do produkcji i pojawi się na samochodach których produkcja w Europie rozpocznie się pod koniec tego roku.

„Jestem dumny, ponieważ Delphi dostarczy na rynek realny produkt, a nie koncepcję, i to znacznie wyprzedzając konkurentów” – powiedział Jose Avila, dyrektor działu Delphi Diesel Systems. „Klienci będą mogli jeździć po drogach pierwszymi pojazdami klasy premium wyposażonymi w ten system jeszcze przed końcem tego roku” dodał.

W opatentowanym uniwersalnym układzie zasilania o bezpośredniej aktywacji, iglica wtryskiwacza wprawiana jest w ruch bezpośrednio przez siłownik (aktywator) piezoceramiczny, a nie za pomocą układu elektro-hydraulicznego, jak to ma miejsce w istniejących technologiach wtrysku paliwa. Umożliwia to szybsze i lepsze rozpylenie paliwa w komorze spalania, ze znacznie większym impetem oraz precyzją, zapewniając przy tym niezwykle szybkie otwieranie i zamykanie zaworu iglicowego niezależnie od ciśnienia wtrysku. Skutkiem tego poprawiona zostaje kontrola spalania, co z kolei zapewnia redukcję emisji szkodliwych substancji, zwiększenie momentu obrotowego i mocy silnika przy każdej jego prędkości obrotowej, zapewniając znaczną poprawę ekonomiki zużycia paliwa i dokładniejsze jego spalanie.

 

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!