Nowość: czujniki MAP w ofercie producenta

, 21 lutego 2017, 12:58

Firma DENSO wprowadziła do swojej oferty nową linię produktów. Są to czujniki ciśnienia absolutnego (MAP).

Na początek dostępnych jest 11 nowych numerów katalogowych. Znajdują one 119 zastosowań w 6 milionach pojazdów i zastępują 11 numerów katalogowych OE. Nowe czujniki DENSO mają zastosowanie głównie w pojazdach marek Honda, Subaru i Toyota. Szczegóły w poniższej tabeli:

CZUJNIK MAP PRODUCENT ZASTOSOWANIE NR REF. OE
DAP-0101 SUBARU LEGACY IV(03-) / FORESTER (02-) / IMPREZA (08-) 22012AA220
DAP-0102 SUBARU TRIBECA (05-) / LEGACY IV (03-) / OUTBACK (03-09) 22012AA230
DAP-0103 SUBARU LEGACY IV (03-) / OUTBACK (03-09) 22627AA330
DAP-0104 SUBARU OUTBACK (09-) / FORESTER (08-) / LEGACY V (09-) 22627AA470
DAP-0105 SUBARU FORESTER (08-) / XV (12-) / FORESTER (13-) 22627AA510
DAP-0106 HONDA JAZZ II (02-08) / ACCORD VII (03-) / CR-V II (01-06) 37830-PNC-003
DAP-0107 HONDA CIVIC VIII (05-) / JAZZ III (08-) / CR-V III (06-) 37830-RNA-A01
DAP-0108 TOYOTA YARIS (05-) / AURIS (06-) / AVENSIS (09-) 89421-26030
DAP-0109 TOYOTA / LEXUS CT (10-) / IS III (13-) / GS (12-) / PRIUS (W3) (09-) / AURIS (06-) / YARIS (10-) 89421-47010
DAP-0110 TOYOTA / LEXUS / PSA C1 (05-) / RX (08-) / GS (12-) / 107 (05-) / AYGO (05-) / YARIS (05-) / PRIUS (W3) (09-) 89421-52010
DAP-0111 TOYOTA LAND CRUISER (J100) (98-08) / LAND CRUISER (J200) (07-) 89421-71010

Czujnik MAP mierzy ciśnienie absolutne w kolektorze dolotowym, aby zapewnić dokładną regulację składu mieszanki powietrza i paliwa. Kompaktowy, przystosowany do masowej produkcji czujnik próżniowy z półprzewodnikiem piezoelektrycznym. Ciśnienie jest wykrywane dzięki warstwie krzemu, którą pokryty jest chip: piezoelement wytwarza napięcie po jego odkształceniu.

Uproszczona budowa wykorzystuje metodę bezpośredniego montażu chipów. Piezoelement i obwód są montowane bezpośrednio w obudowie z polisiarczku fenylenu (PPS-G40), w celu zmniejszenia liczby komponentów do najmniejszej możliwej ilości. Chip wykorzystuje zastrzeżoną technologię redukcji szumów DENSO. Układ redukcji szumów nie wymaga żadnych dodatkowych komponentów.

Czujnik posiada przyłącze elektryczne bez lutowania (mikropołączenia drutowe). Mikropołączenia drutowe pomiędzy urządzeniami i terminalami zapewniają większą niezawodność i nie wymagają lutowania (i użycia ołowiu). DENSO opracowało specjalną strukturę powierzchni absorbującej uderzenia, aby czujnik mógł poprawnie funkcjonować w surowych warunkach panujących w kolektorze dolotowym. Dwuwarstwowa powierzchnia wykonana jest z żelu i gumy, co umożliwia stosowanie czujnika w trudnych warunkach panujących w kolektorze dolotowym.

Więcej informacji o częściach DENSO do systemów sterowania silnikiem (EMS) jest dostępnych na stronie internetowej producenta.

Komentarze

Brak komentarzy