Brak mocy i głośna praca silnika Hyundaia H300

Redakcja, 7 lutego 2017, 13:01

Właściciel dostawczego Hyundaia H1 H300 wyposażonego w silnik 2.5 CRDI skarżył się na głośną pracę jednostki napędowej oraz brak mocy. Co okazało się przyczyną problemu?

Uszkodzona turbosprężarka

Objawy awarii wskazywały na problem z turbosprężarką. Po jej rozmontowaniu specjaliści z firmy Turbos Hoet stwierdzili, że większość rotujących elementów jest uszkodzona. Wałek był pęknięty, łopatki koła kompresji połamane, łożyska i czopy wałka miały głębokie rysy. Przyczyna nie pozostawiała wątpliwości – brak wystarczającego smarowania.

Problem ten bardzo często pojawia się w podobnego typu silnikach wysokoprężnych. Koniecznie trzeba wówczas znaleźć przyczynę uszkodzenia turbiny przed montażem kolejnej. Jeśli nie usunie się przyczyny awarii, wkrótce auto wróci do warsztatu ze względu na problem z turbiną.

Przyczyna awarii

Serwisanci z firmy Turbos Hoet poprosili właściciela warsztatu, który naprawiał auto, aby sprawdził filtr miski olejowej. Rzeczywiście okazało się, że jest kompletnie zatkany. Logiczne, że ze względu na zatkany filtr turbina nie mogła być smarowana. Ale na tym nie koniec. Trzeba było dowiedzieć się, dlaczego filtr miski został zatkany.

W tych typach silników, wtryskiwacze montowane są pod pokrywą zaworów. W przypadku kiedy wtryskiwacze zaczynają cieknąć, paliwo dostaje się do oleju. Druga kwestia to zużyte miedziane podkładki wtryskiwaczy, mogą one powodować przedostawanie się gazów wydechowych i zanieczyszczanie oleju. Oba te zjawiska powodują, że zwęglone cząstki oleju blokują filtr miski olejowej.

Mechanik był wdzięczny za kompletną diagnozę. Mógł teraz zagwarantować klientowi, że problem z uszkodzoną turbosprężarką został całkowicie rozwiązany.

Dowiedź się więcej

Brak mocy w silniku 2.0 HDI – Peugeot 307
Brak mocy w silniku 2.0 HDI – Peugeot 307

Właściciel Peugeota 307 skarżył się, że silnik jego pojazdu nie ma wystarczającej mocy i czasami występuje nadmierne dymienie z układu wydechowego. Kierowca zauważył, że przewody powietrza sytemu turbosprężarki nie są twarde, a jeden z nich na skutek podciśnienia jest płaski. 

Komentarze

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

a wdupę (9 lutego 2017, 21:54) ~ kuźwa..!v mechanik był wdzięcz<ny za diagnoze -ja pierdziele ! Zqwalniam sie z mojej roboty. Co to k ...wa był za mechanik.!!!! no to ja współczuję wsystkim klientom za tych mechaników albo [wulg] w końcu tych niedouczonych redaktorków.!!!!!

0 -1 Odpowiedź

a wdupę (9 lutego 2017, 22:00) ~ my już wiemy o tym od 20 lat !!!!!!!!!

0 -1 Odpowiedź