Konkurs „Warsztat Roku 2016” rozstrzygnięty

Redakcja, 6 lutego 2017, 12:35

Polska edycja europejskiego konkursu „Warsztat Roku” została rozstrzygnięta.

Celem konkursu jest mobilizacja przedsiębiorców do ciągłego podnoszenia standardów oraz, przy okazji, zaprezentowanie silnych stron niezależnych warsztatów samochodowych z całej Polski. Z pewnością wiele firm aplikujących do konkursu to doskonały wzorzec profesjonalizmu i wysokiego standardu obsługi.

– Ten konkurs to także przełamywanie stereotypów, obalanie mitów – mówi Alfred Franke, Prezes Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych (SDCM). – W kampaniach agencji reklamowych lansuje się przeważnie serwisy autoryzowane sugerując, że tylko one są profesjonalne i nowoczesne. Niezależny warsztat przedstawiany jest natomiast w domyśle jako pokątny garaż na podwórku, w którym jacyś amatorzy próbują naprawiać samochody… Nic bardziej błędnego! Nasz konkurs dowodzi, że często niezależne warsztaty, nawet te małe, są rozsądnie zarządzane, zatrudniają wysokokwalifikowaną kadrę mechaników, a także pozostają przyjazne środowisku. A przede wszystkim istnieją naprawdę, a nie tylko pozostają tworem agencji reklamowych.

Co bardzo istotne, takie właśnie warsztaty można znaleźć we wszystkich zakątkach Polski, nie tylko w dużych ośrodkach, ale również małych miasteczkach, gdzie nie ma ani jednej stacji autoryzowanej. Potwierdzeniem tego jest lista finalistów konkursu w 2015, jak i 2016 roku, z której łatwo wyczytać, iż większość z nich prowadzi warsztaty w bardzo małych miejscowościach.

Na pewno dzięki temu zainteresowanie usługami niezależnych warsztatów stale wzrasta. Niemal regułą jest, że po wygaśnięciu gwarancji użytkownicy kierują swoje samochody do warsztatów niezwiązanych z producentami samochodów, ale coraz więcej kierowców powierza swoje auta takim warsztatom jeszcze przed upłynięciem okresu gwarancyjnego, zlecając im przeglądy (co umożliwiają europejskie przepisy GVO).

W 2016 roku w konkursie „Warsztat Roku” zastosowano modyfikację polegającą na tym, że weryfikację warsztatów przeprowadziła zewnętrzna firma audytorska. Takie rozwiązanie gwarantuje obiektywizm, a przy okazji właściciele warsztatów biorących udział w konkursie mieli możliwość bezpłatnego i profesjonalnego przyjrzenia się swojej firmie. To zaprocentuje im w przyszłości, pozwoli na udoskonalenie działalności firmy.

Konkurs został przeprowadzony w trzech kategoriach:

  • warsztat mały (do 3 stanowisk naprawczych)
  • warsztat średni (4-6 stanowisk naprawczych)
  • warsztat duży (powyżej 7 stanowisk naprawczych).

Ponadto dodatkowo organizatorzy postanowili wyróżnić warsztaty przyjazne środowisku.

Wyniki konkursu zostały określone poprzez punktację uzyskaną podczas niezależnych audytów.  Ocenie podlegały następujące obszary: dojazd, teren, biuro obsługi klienta, oferta, warsztat, wyposażenie warsztatu, dokumentacja, jakość i oczywiście ochrona środowiska.

Zgodnie z regulaminem, w tej edycji konkursu nie mogły uczestniczyć warsztaty, które stanęły na podium w poprzednim roku.

MIEJSCE WARSZTAT MAŁY WARSZTAT ŚREDNI WARSZTAT DUŻY
I Carbelgium Oświęcim Zaborze AUTO-MATUNIN Wrocław Unicar Jaguścik Radomsko
II Tech-Port Międzyrzec Podlaski EPC Lesznowola Gazmot Żychlin
III CARUS Łódź Sopniewski Jarocin Smółka Serwis Krzeszowice

Organizatorzy zapowiadają, że kolejna edycja konkursu odbędzie się w 2017 roku.

Współorganizatorem konkursu była organizacja PARTSLIFE. Konkurs  przeprowadzono we współpracy z firmą DEKRA  Sp. z o.o.  Partnerami były firmy CASTROL i NORFI, a patronat medialny objęły: „Auto-Świat”, „Nowoczesny Warsztat”, „Świat motoryzacji”, „Warsztatowiec. Info” oraz „MotoFocus.pl”.

Komentarze

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Ania (8 lutego 2017, 23:41) ~ może niech BOSCH sobie ten konkurs w Niemczech organizuje, he ?

0 0 Odpowiedź

T (9 lutego 2017, 9:01) ~ Tia... W Polsce niech warsztaty mieszczą się w stodołach a panowie mechanicy pracują młotkiem i przecinakiem... Nie mamy czego się wstydzić w porównaniu do niemieckich warsztatów i należy to pokazywać!

1 0 Odpowiedź