Dieselgate: Kolej na Fiata?

, 25 stycznia 2017, 10:00

EPA, Amerykańska Agencja Ochrony Środowiska poinformowała o naruszeniu przez Fiat Chrysler Automobiles przepisów dotyczących czystości powietrza. Włoski koncern stosował oprogramowanie mające wpływ na emisję tlenków azotu, którego nie ujawnił amerykańskim władzom.

Amerykańskie prawo wymaga, by producenci samochodów udowadniali przed EPA, że ich pojazdy spełniają odpowiednie normy emisji szkodliwych substancji. W trakcie homologacji pojazdu muszą oni ujawnić i objaśnić urzędowi urządzenia i oprogramowanie, które mogą mieć wpływ na emisję zanieczyszczeń przez pojazd. Włoski koncern tego nie uczynił w przypadku dwóch modeli z 3-litrowymi dieslami, wyprodukowanych w latach 2014-2016: Dodge’a Ram 1500 i Jeepa Grand Cherokee. W USA sprzedano ponad 100 000 takich pojazdów.

jeep

Agencja EPA bada teraz, czy oprogramowanie komputera, które ukrył przed nią FCA było wykorzystywane do oszukiwania podczas testów homologacyjnych.

W zeszłym roku niemiecki rząd oskarżył firmę FCA o używanie „wyłącznika” systemów oczyszczania spalin. Zarzuty dotyczyły modeli Fiat 500X, Jeep Renegade i Fiat Doblo z dwulitrowymi dieslami.

Dowiedz się więcej

Niemcy oskarżają Fiata o oszukiwanie podczas badań spalin
Niemcy oskarżają Fiata o oszukiwanie podczas badań spalin

Niemiecki rząd oskarżył firmę Fiat Chrysler Automobiles o używanie „wyłącznika” systemów oczyszczania spalin. W liście wysłanym do KE i włoskiego Ministerstwa Transportu pisze, że wykrył nietypowy wzrost emisji czterech modeli włoskiego koncernu, co świadczy o nielegalnym wykorzystaniu urządzenia wyłączającego systemy oczyszczania spalin. Zwrócenie się przez Niemców do unijnej instytucji jest efektem zaprzeczenia temu faktowi przez […]

Komentarze

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Nick, 2 lutego 2017, 13:45 0 0

A napiszecie też, że Boscha ukarali za pomaganie VW w aferze spalinowej?

Odpowiedz