Nowość rynkowa firmy AUTOPART

16 stycznia 2017, 23:52

Czołowy producent akumulatorów rozruchowych w Polsce firma AUTOPART z Mielca, wprowadzi do sprzedaży w roku 2016 nową linię akumulatorów Galaxy EFB.

Produkty te są odpowiedzią nie tylko na nowe trendy rynkowe, ale przede wszystkim na rosnące wymagania pojazdów użytkowych o częstych cyklach rozładowywania i ładowania. Jest to kolejny przykład na to, że w 100% polska firma inwestuje skutecznie w swój rozwój i najnowocześniejsze technologie na światowym poziomie. Akumulatory Galaxy EFB zaprojektowano więc w oparciu o najwyższe standardy a dedykowane są do samochodów z dużą ilością odbiorników prądu, jak i tych wymagających zwiększonej cykliczności rozruchów. Dotyczy to głównie pojazdów wyposażonych w system START STOP oraz użytkowych, intensywnie eksploatujących akumulator takich jak taxi, karetki pogotowia, radiowozy itp. Na rynku dostępny będzie typoszereg Galaxy EFB o pojemności od 60Ah do 95Ah w podstawowych rozmiarach obudów.

Co oznacza EFB?

EFB to skrót od „Enhanced Flooded Battery“, czyli akumulator kwasowo-ołowiowy o wydłużonej żywotności. Głównie przeznaczony jest do samochodów z systemem START STOP. Płyty w akumulatorze Galaxy EFB zostały zmodyfikowane w stosunku do standardowych akumulatorów kwasowych oraz wzmocnione specjalną powłoką z poliestru, dzięki której lepiej utrzymuje się masa czynna w płycie. Posiada trzykrotnie wyższą wytrzymałość cykliczną w porównaniu do akumulatorów konwencjonalnych, zwiększoną odporność na częste rozładowywanie przy utrzymaniu wydłużonej żywotności i wysokich parametrów.

System START STOP

Jego zadaniem jest monitorowanie pracy silnika i wyłączanie go, gdy pojazd się zatrzymuje oraz automatyczne włączanie (przy naciśnięciu sprzęgła) gdy pojazd rusza. Pomaga to uniknąć niepotrzebnej straty energii powodowanej przez pracę silnika na biegu jałowym oraz zdecydowanie zmniejsza emisję spalin. Jest to szczególnie ważne w aglomeracjach miejskich, gdzie zainstalowana jest sygnalizacja świetlna. Dodatkowo zmniejszeniu ulega zużycie paliwa (szacuje się, że w cyklu miejskim może spaść o 5 do 15%) oraz poprawia się komfort jazdy użytkownika poprzez wyciszenie pracy silnika. Według wstępnych danych używanie systemu START STOP powoduje zmniejszenie emisji spalin nawet o 10%. Dlatego też system ten jest coraz powszechniej stosowany przez producentów i szacuje się, że od 2017 roku, 70% nowych pojazdów, będzie w niego wyposażone.

Przyjazny dla środowiska

Unia Europejska oraz producenci samochodów i części samochodowych opracowują coraz nowsze metody ograniczania emisji spalin przez pojazdy. Jedną z nich jest stosowanie systemu START STOP. Ta nowatorska technologia w niedalekiej przyszłości stanie się nowym standardem przemysłu samochodowego, ponieważ obniża emisję CO2 od 8% do 10%. Należy zwrócić uwagę na ten fakt przy wymianie akumulatora w samochodzie wyposażonym w układ START STOP. Dlatego firma AUTOPART wprowadza na rynek i poleca akumulatory Galaxy EFB. Są one przystosowane do użytkowania w pojazdach z systemem START STOP, który pozwala na oszczędność paliwa oraz zmniejsza emisję CO2 nawet o 10%. Stosując akumulatory Galaxy EFB z systemem START STOP przyczyniasz się również do ochrony środowiska, w którym żyjesz.

Zaawansowana technologia węglowa

Zastosowanie przez AUTOPART nowoczesnego dodatku węglowego Super Expanded 3XD-Graphite w elektrodach ujemnych oraz membrany semi-syntetycznej w elektrodach dodatnich znacznie polepsza trwałość i wydajność akumulatorów ołowiowo-kwasowych w pojazdach mikro-hybrydowych. Jego użycie pozwala na redukcję zasiarczenia elektrody ujemnej, co przedłuża trwałość akumulatora. Dodatkowo zapewnia wysoką zdolność przyjmowania ładunku oraz spełnia wymagania wielu cykli ładowania/wyładowania. Akumulatory Galaxy EFB wyróżniają się także dużą trwałością cykliczną, nawet trzykrotnie dłuższą niż akumulatory standardowe.

Artykuł sponsorowany AUTOPART

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Anonim, 12 stycznia 2017, 9:38 0 0

Świetnie, brawo, tylko może cena powinna być niższa niż u bardziej znanej konkurencji?
Autopart dobił już do ceny Centry i BOSCH-a, co dalej?

Odpowiedz