Delphi w trosce o Common Rail

, 24 czerwca 2008, 0:00

Firma Delphi w trosce o prawidłowe serwisowanie układów wtryskowych typu Common Rail powiększyła swoją ofertę o nowe wysokociśnieniowe przewody i nowe zestawy zatyczek ochronnych, których stosowanie może zwiększyć bezpieczeństwo napraw.

Jak mówią przedstawiciele firmy nawet najmniejsza cząsteczka brudu lub innego materiału, mierząca nawet kilka mikronów, może spowodować poważne zniszczenia w systemie Common Rail. Systemy te są najbardziej narażone na zanieczyszczenia podczas prac naprawczych, dlatego firma zdecydowała się wprowadzić do sprzedaży produkty które ułatwią serwisowanie tych skomplikowanych układów wtryskowych.

Ochronne zatyczki chronią system i zapobiegają dostaniu się brudu i kurzu do silnika podczas jego konserwacji i naprawy. Podobnie jak przewody wysokociśnieniowe, tak i zatyczki ochronne są jednorazowe i nigdy nie powinny być wykorzystywane ponownie.

Stosowanie starych przewodów wysoko ciśnieniowych w systemach Common Rail może spowodować duże szkody w silniku i straty, jeśli chodzi o reputację stacji obsługi. Aby wykonać szczelne łączenie i uniknąć wycieków przy wysokim ciśnieniu, istniejące przewody zostały tak zaprojektowane, że ulegają deformacji w chwili, kiedy nakrętka jest zaciskana po raz pierwszy. Zamontowanie starego przewodu nie zapewni oryginalnej szczelności, co może powodować wyciek i być przyczyną dostępu brudu i kurzu do silnika. W najlepszym wypadku spowoduje to nierównomierną pracę silnika. W najgorszym, konieczna będzie wymiana silnika lub samochód może się zapalić. Zatem kwestia montażu nowych przewodów to ważny element zapewniający bezpieczeństwo. 

Oferta przewodów wysokociśnieniowych Dephi wzbogaciła się o dodatkowe 24 numery części do samochodów produkowanych przez Peugeota, Citroëna i Forda. Obecnie firma oferuje 71 numerów części do zastosowania w ponad 200 typach silników Common Rail. 

 

Dowiedz się więcej

Wszystko o Common-Rail Delphi – czujnik temperatury głowicy
Wszystko o Common-Rail Delphi – czujnik temperatury głowicy

W ramach cyklu prezentującego elementy systemu Common-Rail firmy Delphi przedstawiamy obecnie czujnik temperatury głowicy CHT. Nieprawidłowe działanie czujnika temperatury może mieć wpływ na właściwości rozruchowe i osiągi silnika. Dlatego tak istotny jest właściwy stan czujnika temperatury silnika. W starszych systemach Common-Rail występowały dwa czujniki temperatury płynu chłodzącego: czujnik ECT (Engine Coolant Temperature) oraz czujnik temperatury […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!