Bridgestone Potenza RE050

, 10 marca 2004, 0:00

Premiera Potenzy RE050. miała miejsce podczas Genewskiego Salonu Motoryzacyjnego w 2003 roku. Opona została zaprojektowana dla kierowców lubiących sportową jazdę oraz kierowców sportowych samochodów, wymagających wysokiego poziomu komfortu jazdy.
Biorąc pod uwagę aktualne tendencje producentów samochodów do poszerzania asortymentu produktów o sportowe wersje poszczególnych modeli Potenza RE050 została wyprodukowana dla szerokiego asortymentu samochodów od modeli kompaktowych, poprzez limuzyny do samochodów sportowych.
Jest ona dostępna w szerokiej gamie rozmiarów, w tym również w technologii run-flat.
Konstrukcja bieżnika .
Zewnętrzna część bieżnika doskonale spełnia swoją rolę przy wysokich prędkościach na suchej nawierzchni, szczególnie przy wchodzeniu w zakręty. Opierając się na technologii Bridgestone slick-tyre stosowanej w Formule 1, oponę RE050 wyposażono w asymetryczny bieżnik z dużymi klockami o podniesionej sztywności. Dzięki temu uzyskano stabilność prowadzenia, bardzo dobrą przyczepność oraz większą powierzchnię kontaktu opony z nawierzchnią w zakrętach.
Specjalnie wzmocnione żebro barkowe dodatkowo usztywnia oponę ułatwiając kontrolowanie zachowania samochodu w zakrętach, podczas gdy gładka część środkowa zapewnia doskonałą kontrolę oraz bardzo dobrą sterowność w jeździe na wprost.
Wewnętrzna część wzoru bieżnika odgrywa decydującą rolę w zachowaniu opony na mokrej nawierzchni. Wzorowana na deszczowej oponie Bridgestone stosowanej w Formule 1, Potenza RE050 zapewnia szybkie odprowadzanie wody, zredukowane ryzyko aquaplaningu oraz maksymalną przyczepność:
– Klocki bieżnika zaprojektowane do odprowadzania wody w kierunku czterech głównych rowków.
– Szerokie rowki wzdłużne w naturalny sposób odprowadzające wodę wraz z obrotem opony.
– Specjalnie ukształtowane krawędzie klocków bieżnika redukujące turbulencje związane z odprowadzaniem wody.
Nawet przy wysokich prędkościach na mokrej nawierzchni obszar kontaktu opony z powierzchnią pozostaje niezmienny, zapewniając bardzo dobrą przyczepność na drodze.
Potenza RE050 posiada zoptymalizowaną sekwencję klocków, która wpływa na redukcję poziomu hałasu. Poziom hałasu został zminimalizowany również dzięki łagodnemu kształtowi klocków, ściętej powierzchni kontaktu z nawierzchnią oraz dzięki masywnej budowie rowków obwodowych.
Potenza RE050 jest montowana obecnie na pierwsze wyposażenie do samochodów: Ferrari Enzo, Mercedes AMG (wersje S 55, SL 55, CL 55) jak również CLK, klasa C oraz BMW Z4.
Na rynku wymiany Potenza RE050 jest dostępna od stycznia 2004.

Komentarze

Brak komentarzy