Delphi i Mobileye demonstracja superskomplikowanej jazdy zautomatyzowanej

, 7 grudnia 2016, 23:32

W związku z przyspieszeniem w dziedzinie technologii pojazdów autonomicznych, firmy Delphi Automotive PLC i Mobileye przeprowadzą podczas Targów CES 2017 na połączonej trasie miejskiej i autostradowej w Las Vegas najbardziej skomplikowaną próbę jazdy zautomatyzowanej, jaka została kiedykolwiek zademonstrowana.

Trasa o długości 6,3 mili pozwoli zaprezentować system jazdy zautomatyzowanej CSLP (scentralizowane wykrywanie, lokalizacja i planowanie) firm Delphi i Mobileye, który zostanie przygotowany do produkcji do roku 2019. CSLP to pierwsze gotowe do użytku, w pełni zintegrowane rozwiązanie jazdy zautomatyzowanej z wiodącym na rynku systemem percepcji oraz platformą obliczeniową.

– Trzy czynniki oddzielą lidera od rywali w wyścigu mającym na celu zaoferowanie pojazdów bez kierowców do roku 2019 – najlepsze w swojej klasie czujniki percepcyjne takie, jak kamery, radar i LiDAR, doświadczenie w branży motoryzacyjnej oraz szybkość obróbki komputerowej – powiedział Glen De Vos, wiceprezes odpowiedzialny za usługi w Delphi. – Zademonstrujemy możliwości rozwiązania CSLP w trakcie naszego intensywnego przejazdu podczas Targów CES 2017 w Las Vegas. – Przejazd w Las Vegas uwzględni codzienne wyzwania związane z prowadzeniem pojazdu takie, jak włączanie się do ruchu na autostradzie, zatłoczone ulice w mieście z pieszymi i rowerzystami oraz poruszanie się w tunelu.

System CSLP 2019 będzie oferował kilka zaawansowanych technologii obejmujących:

  • Możliwości lokalizacyjne: gwarantują, że pojazd będzie znał swoją lokalizację z dokładnością do 10 cm; nawet bez łączności GPS
  • Wykrywanie wolnej przestrzeni: pomaga samochodowi w nawigacji przy skomplikowanych podziałach pasów ruchu czy w obszarach, na których nie ma oznaczeń wskazujących pasy
  • Wykrywanie pieszych w polu widzenia 360 stopni
  • Wykrywanie pojazdów w 3D: wykrywa pojazdy pod dowolnym kątem. Umożliwia wykrywanie częściowe samochodów poprzez identyfikację pojazdów według ogólnego kształtu oraz wykrywanie przez ruch kół, jeżeli dany samochód stoi w miejscu lub jest zaparkowany; krytyczne dla sytuacji w mieście na ulicach krzyżujących się pod nietypowym kątem. Pozwala na boczne wykrywanie skręcającego pojazdu, co ma decydujące znaczenie na skrzyżowaniach
  • Planowanie drogi i ruchu: pozwala, aby samochód zachowywał się na trasie w sposób bardziej zbliżony do kierowania przez człowieka i wyznaczał najlepszą trasę przejazdu

Delphi jest światowym liderem w dziedzinie oprogramowania dla pojazdów autonomicznych, czujników i integracji systemów. Mobileye jest światowym liderem w branży komputerowych systemów wizyjnych, mapowania, lokalizacji i uczenia się maszyn z ukierunkowaniem na przemysł motoryzacyjny.

Rozwiązanie dotyczące jazdy zautomatyzowanej wykorzystuje kluczowe technologie obu firm. Obejmuje ono produkt Mobileye: EyeQ® 4/5 System on a Chip (SoC) z przetwarzaniem obrazów, fuzją danych, generowaniem widoku świata oraz systemem Road Experience Management (REM™), który jest wykorzystywany do mapowania i lokalizacji pojazdu w czasie rzeczywistym. Delphi włącza algorytmy oprogramowania pojazdów autonomicznych z pozyskanej firmy Ottomatika, które obejmują opcje planowania drogi i ruchu, a także sterownik Multi-Domain (MDC) Delphi z pełnym pakietem kamery, radaru i LiDAR’u.

Ponadto, zespoły z obu firm kontynuują rozwijanie kolejnej generacji technologii fuzji danych z czujników, a także następnej generacji podobnej do człowieka „strategii jazdy”. Moduł ten łączy modelowanie zachowania podczas jazdy firmy Ottomatika z głęboko wspomaganym procesem uczenia się firmy Mobileye w celu zapewnienia możliwości w zakresie kierowania niezbędnych do interakcji z innymi kierowcami – ludźmi oraz pieszymi w skomplikowanej scenerii miejskiej.

 

Komentarze

Brak komentarzy