Dobre perspektywy dla flot – VB Leasing

, 22 kwietnia 2008, 0:00

Zdaniem ekspertów 2008 rok utrzyma rosnącą tendencję w sprzedaży nowych samochodów osobowych i dostawczych o masie do 3,5 t. Z danych Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego wynika, że w pierwszym kwartale br. zakupy pojazdów zwiększyły się o 20,1 proc. w porównaniu do analogicznego okresu roku 2007. Korzystanie z floty na zasadzie outsourcingu to część strategii wielu przedsiębiorstw. Według danych Instytutu FlotaMonitor, w Polsce na koniec 2007 r. użytkowano w tym systemie ok. 100 tys. pojazdów. Według prognoz w 2012 r. outsourcing aut obejmie ok. 200 tys. szt. 

W 2008 r. VB Leasing Polska SA planuje trzykrotny wzrost sprzedaży w segmencie car fleet manegement (CFM). Obecnie spółka zarządza flotą ok. 200 pojazdów.
– Wśród nabywców nowych środków transportu znaczący procent stanowią przedsiębiorstwa, także te realizujące zakupy flotowe – podkreśla Krzysztof Famulski, członek Zarządu VB Leasing. – Nie bez znaczenia dla branży pozostaje fakt, że zbliża się okres zintensyfikowanych zakupów flotowych związanych z wymianą samochodów w firmach, które zakupiły pojazdy przed wejściem Polski do Unii Europejskiej – dodaje.

Wymiana flot pojazdów odbywa się zazwyczaj co 3-4 lata. –Zatem jednym z priorytetów tegorocznej strategii sprzedaży VB Leasing jest rozwój produktu flotowego, obecnego w ofercie spółki od 2006 r. pod marką Firmowa Flota.

W styczniu 2008 w strukturze organizacyjnej firmy wyodrębniony został Departament Car Fleet Management, a w Warszawie powstało całodobowe Centrum Techniczne dla klientów flotowych spółki.

Ponadto dotychczasowa oferta CFM VB Leasing, czyli full service leasing (finansowanie plus pakiet obsługi serwisowej), została poszerzona o wynajem długoterminowy. – O formie zarządzania flotą decyduje klient, który chce osiągnąć określone cele swojej firmy – wyjaśnia Piotr Białecki, kierownik Pionu Handlowego CFM VB Leasing. – W przypadku naszej oferty wybrać może klasyczny leasing operacyjny bądź wynajem, który nie jest związany z wykupem aut po ustalonym w umowie okresie użytkowania.

VB Leasing rozbudował także oferowane klientom opcje serwisowe. Do podstawowego pakietu składającego się z: przeglądów okresowych i serwisu technicznego w autoryzowanych stacjach obsługi, ubezpieczenia i assistance (24 h), wymiany i przechowywania ogumienia, kart paliwowych, samochodów zastępczych, raportów menedżerskich, dołączone zostały takie usługi jak: obsługa prawna, odkup samochodów użytkowanych, usługa „door to door”, pakiet VIP, branding aut i monitoring GPS.

Z kolei nowe Centrum Techniczne firmy będzie rozwijało się w dwóch kierunkach. Jednym z nich jest obsługa klientów flotowych, a drugim – obsługa produktów dedykowanych, tzn. opartych na wspólnej ofercie wynajmu VB Leasing z dystrybutorem marki. 

 

Komentarze

Brak komentarzy