Szersza oferta przewodów wysokiego ciśnienia

, 8 kwietnia 2008, 0:00

Delphi i JR informuje o rozszerzeniu oferty przewodów wysokiego ciśnienia.
Zwiekszenie oferty to 24 nowe referencje pokrywające 94 aplikacje w samochodach Peugeot, Citroen oraz Ford.
W sumie dostępnych jest 71 typów przewodów pasujących do 204 typów samochodów.

Delphi zakłada, że przewód wysokiego ciśnienia należy wymienić za każdym razem kiedy jest on demontowany.

Podczas dokręcania przewodu końcówka deformuje się tworząc szczelne łącze. Kiedy przewód jest odłączony np. w celu użycia YDT 278 nie ma pewności, że łącze będzie w pełni szczelne.
Uszczelnienie to jest odpowiedzialne za utrzymanie odpowiedniego ciśnienia. Nawet najmniejsza nieszczelność może być powodem poważnego wycieku z układu.
W połączeniu z ryzykiem zanieczyszczenia układy w przypadku nieszczelności mamy poważny argument aby wymieniać przewody za każdym razem.

W załączeniu znajduje się pełna lista przewodów.

Wymiana przewodów wysokiego ciśnienia w układach CR

Podczas pracy z układami CR istnieje kilka dobrych praktyk (czystość pomieszczenia, zasady bezpieczeństwa, procedury), których należy przestrzegać w celu zadowolenia klienta i poprawnej naprawy pojazdu.
Delphi Diesel zaleca wymianę przewodów wysokiego ciśnienia po każdej ingerencji w układ CR.
Na ogół występuje 5 lub 6 typów przewodów do każdego typu układu CR. Jedne łączą pompę z szyną (listwą), pozostałe przyłączają wtryskiwacze. Przy pierwszym montażu główka przewodu zagniata się tworząc uszczelnienie.
Po rozłączeniu takiego uszczelnienia nie może być mowy o gwarancji szczelności po ponownym montażu. To dlatego przewody wysokiego ciśnienia mogą być montowane tylko raz.
W związku z wysokimi ciśnieniami w układzie CR (do 1800 bar) jest wiele zagrożeń związanych z wyciekiem paliwa pod ciśnieniem. Wyciek może spowodować pożar w pojeździe lub obok niego, utratę hamulców lub kontroli itd.

Ponadto w przypadku nieidealnego uszczelnienia istnieje ryzyko zabrudzenia układu wtryskowego. Jakiekolwiek zanieczyszczenie układu może spowodować pogorszenie pracy wtryskiwaczy, pompy czy też zepsucie całego układu.
Wszystkie instrukcje serwisowe Delphi biorą pod uwagę te zagrożenia i mówią jasno: Prosimy odwołać się do odpowiednich instrukcji w celu zapoznania momentów dokręcania przewodów.

 

Komentarze

Brak komentarzy