System danych i diagnozowania Helli

, 11 marca 2008, 0:00

System skutecznego diagnozowania elektroniki samochodowej pozwala oszczędzić warsztatom czas i pieniądze.
Hella DDS jest uzupełnieniem strategii Helli „4 + 2” na rynek wtórny.

Hella po raz pierwszy oferuje niezależnym warsztatom w pełni zintegrowane, kompleksowe rozwiązanie składające się z oprogramowania zawierającego dane techniczne pojazdu oraz z przyrządu diagnostycznego służącego do skutecznego wyszukiwania usterek.
Hella liczy, że poprzez wprowadzenie Systemu danych i diagnozowania umacni swoją pozycję na rynku wtórnym.

Hella DDS to system, który pozwala na szybkie zdiagnozowanie błędu oraz dobór odpowiedniej do naprawy części. W ten sposób zbędne stało się żmudne wyszukiwanie potrzebnych danych technicznych z różnych źródeł i od różnych oferentów.
Dzięki rozwiązaniu Helli warsztat oszczędza na czasie. A co ważniejsze oszczędza również pieniądze.
„Do naprawy i serwisowania nowoczesnych pojazdów niezależny warsztat potrzebuje coraz więcej dokładnych i wyczerpujących danych technicznych oraz możliwości diagnostyki jego zespołów. Dzieje się tak dlatego, ponieważ dzisiejsze samochody mają na swoim pokładzie coraz więcej współpracujących i zależnych od siebie zespołów elektronicznych”, wyjaśnia Theodor Käuper, odpowiedzialny za diagnostykę i zarządzanie informacją w Hella Business Division Aftermarket & Special OE.

„Rosnąca różnorodność wariantów pojazdów, wprowadzanych na rynek w coraz krótszych cyklach produkcyjnych, wymaga od warsztatu zdolności szybkiego dostosowania się do obsługi wielkiej gamy pojazdów, w celu dokonania naprawy. Szybkie znalezienie usterki i odpowiedniej części ma tu kluczowe znaczenie, gdyż to właśnie decyduje o ilości napraw, jakie warsztat jest w stanie wykonać w sposób ekonomiczny”, stwierdza Käuper.
„Istotne przy tym jest, aby warsztaty mogły wybierać z dostępnej oferty to, czego naprawdę potrzebują , a tak dzieje się właśnie w przypadku naszego Systemu danych i diagnozowania.”

DDS firmy Hella wkomponowuje się w strategię „4+2” (oświetlenie, elektronika, elektrotechnika, systemy termiczne plus serwis techniczny i wspomaganie sprzedaży) Helli na rynek wtórny. W ten sposób Hella uzupełnia swoją ofertę o pierwszy, w pełni zintegrowany, kompleksowy system diagnostyczny.

Z Hellą warsztaty mają dostęp zarówno do części jak i danych naprawczych, wyposażenia kontrolnego, szkoleń oraz technicznej infolinii.
Podstawą opracowania i realizacji Systemu danych i diagnozowania Helli było przejęcie udziału większościowego w firmie Tolerance A/S z siedzibą w Viborg w Danii, pod koniec sierpnia 2006. „Wraz z przejęciem udziału większościowego w Tolerance rozszerzyliśmy naszą ofertę dla aftermarketu i rynku oryginalnych części zamiennych, zwłaszcza w dziedzinie usług serwisowych dla dystrybutorów części zamiennych i niezależnych warsztatów”, uzasadnia Theodor Käuper tą strategiczną inwestycję. „Firma Tolerance opracowuje i sprzedaje oprogramowanie dla usług bazujących na internecie oraz do diagnostyki i napraw pojazdów osobowych oraz użytkowych dla warsztatów w Europie. To idealna podstawa systemu Hella DDS.”

Hella w oparciu o własną sieć sprzedaży zaopatruje dystrybutorów części motoryzacyjnych oraz warsztaty w stale rozszerzany asortyment w czterech kluczowych obszarach: oświetlenie, elektrotechnika, elektronika i systemy termiczne. Ponadto, handel i warsztat otrzymują skuteczne wsparcie sprzedaży w formie dostępu do szybkiego systemu informacji i systemu zamówień (z katalogami i szkoleniami on-line, Hella Aftermarket Club i TecCom) oraz do serwisu technicznego.

 

Komentarze

Brak komentarzy