Nowość w asortymencie napędu paskowego SKF – koło pasowe wału korbowego

, 13 listopada 2007, 0:00

Napęd paskowy staje się coraz ważniejszy dla komfortu użytkownika końcowego i proporcjonalnie wzrasta stopień jego skomplikowania. Dlatego problemy z napędem paskowym (wibracje, hałas, szybkie zużywanie się itd.) mogą wymagać analizy kompletnego napędu łącznie z jego składnikami takimi jak: amortyzatory wału korbowego, czy koła pasowe osprzętu.
Aby zapewnić klientom kompleksowe rozwiązania dla napędu paskowego SKF chce rozszerzyć ofertę pomocniczych części metalowych włączając do niej również tłumiki drgań wału korbowego. Na początek na rynek wprowadzone zostaną cztery produkty dla Citroena.

Patrząc na konstrukcję tłumika drgań wału korbowego, możemy zidentyfikować dwie główne rodziny:
Tradycyjne Tłumiki Drgań Skrętnych (patrz zdjęcie 1)

zdjęcie 1

Ich zadaniem jest wyłącznie tłumienie drgań skrętnych wału korbowego w celu uniknięcia uszkodzeń w wyniku zużycia.

Tłumiki o Rozszerzonym Działaniu (patrz zdjęcie 2)

zdjęcie 2

Posiadają jedną funkcję więcej niż tradycyjne tłumiki drgań, a mianowicie mają również za zadanie filtrować wibracje o niskiej częstotliwości generowane przez silniki dieslowskie. 

 

Komentarze

Brak komentarzy