Parkuj bez stresu – nowy uniwersalny Parkpilot firmy Bosch

, 6 listopada 2007, 0:00

Szybkie i łatwe parkowanie przy ograniczonej widoczności, bez ryzyka uszkodzenia zderzaka, to marzenie chyba każdego kierowcy. Dlatego też elektroniczne systemy wspomagające cieszą się rosnącym powodzeniem.

Bosch oferuje uniwersalny, przeznaczony do samodzielnego montażu system Parkpilot URF6, który pomaga w bezpiecznym zaparkowaniu auta także w bardzo wąskich miejscach.

Dzięki elektronicznemu Parkpilotowi Boscha długie i nieudane próby zaparkowania samochodu mają szansę odejść do przeszłości. System posiada małe i lekkie czujniki, które gwarantują detekcję nawet bardzo trudnych do wykrycia obiektów, np. niskich donic z kwiatami, parkanów z metalowej siatki czy wąskich słupków.

Czujniki – dwa lub trzy, w zależności od szerokości pojazdu – montuje się na tylnym zderzaku. Przy instalacji nie ma potrzeby prowadzenia kabli przez całą długość pojazdu, ponieważ sterownik i wyświetlacz zasilane są z lampy do jazdy wstecz, która włącza i wyłącza system. Parkpilot ostrzega o przeszkodach znajdujących się z tyłu auta automatycznie, przy wrzuceniu biegu wstecznego. Bosch oferuje również dodatkowe zestawy przeznaczone do montażu na zewnętrznych krawędziach przedniego zderzaka – z dwoma lub czterema czujnikami. Przedni system włącza się wraz z uruchomieniem silnika, przy włączeniu biegu wstecznego lub przy pomocy dodatkowego włącznika. Jeśli z przodu nie zostanie rozpoznana żadna przeszkoda, Parkpilot wyłącza się automatycznie po 20 sekundach.

Odległość do przeszkody lub innego pojazdu sygnalizowana jest akustycznie oraz przez wskaźnik diodowy. Wskaźnik można zainstalowany w tylnej części pojazdu, aby podczas jazdy w tył kierowca miał go przez cały czas przed oczami. Dla przedniego zestawu z czterema czujnikami przewidziano oddzielny wskaźnik z odrębnym sygnałem ostrzegawczym, który montuje się w przedniej części przestrzeni pasażerskiej.
Uniwersalny Parkpilot URF6 przeznaczony jest do zderzaków o maksymalnym pochyleniu około 20 st., pasuje zatem do prawie każdego samochodu osobowego lub lekkiego użytkowego. Może pracować także w pojazdach z zamontowanym hakiem holowniczym. W takim przypadku, dodatkowy przełącznik „przesuwa” pole detekcji o 150 mm, przez co kierowca uniknie fałszywych sygnałów przy cofaniu, a hak pozostanie nieuszkodzony.

Parkpilot nadzoruje wszystkie istotne funkcje za pośrednictwem funkcji samodiagnozy, która pomaga w szybkim usunięciu ewentualnych błędów i zakłóceń. Instalacja systemu jest szybka i łatwa dzięki niewielkiej liczbie komponentów i ich modułowej konstrukcji. Czujniki dostarczane są w kolorze czarnym, istnieje jednak możliwość pomalowania ich lakierem w kolorze zderzaka. 

 

Komentarze

Brak komentarzy