Kabina lakiernicza Millibar

, 30 października 2007, 0:00

Moment, kiedy lakiery oparte o bazę wodorozcieńczalną zadomowią się szerzej w warsztatach lakierniczych zbliża się bardzo szybkimi krokami. Zgodnie ze zobowiązaniami wynikającymi z naszego członkowstwa w Unii Europejskiej zdecydowana większość warsztatów zajmujących się usługami lakierniczymi będzie musiała zacząć stosować lakiery zgodne z dyrektywą VOC.
W praktyce oznacza to tyle, iż wszystkie lakiery bazowe stosowane przy naprawach samochodów osobowych będą lakierami tzw. wodnymi, które mają zupełnie inne wymagania, co do warunków pracy. Może się to wiązać z zakupem urządzeń wspomagających suszenie jak odpowiednia kabina lakiernicza. W zależności od producenta oraz parametrów koszt kabiny przystosowanej do lakierów WB może się wahać od 75 000 do nawet 140 000 złotych netto.

Inter Cars S.A. wraz z firmą NTS wprowadził do oferty kabinę włoskiej firmy Millibar, łączącej w sobie atrakcyjną cenę przy jednoczesnym zachowaniu wysokich parametrów technicznych.

Kabina jest wykonana na bazie zamkniętych paneli z ociepleniem z poliuretanu. Każdy z paneli jest wielokrotnie malowany proszkowo, a do tego pokryty warstwą folii zabezpieczającej. Takie rozwiązanie daje pewność, iż kabina wytrzyma pracę w niekorzystnych warunkach przez długi czas. Wewnątrz kabiny zastosowano oświetlenie umieszczone pod kątem 45 stopni dające równomierne oświetlenie na poziomie przekraczającym 1000 lux. Istnieje możliwość zastosowania oświetlenia w narożach kabiny. Trójdzielne drzwi zapewniają swobodną komunikację, a jedno ze skrzydeł, wyposażone w zamek kulowy chroni kabinę przed uszkodzeniem w wypadku gwałtownego wzrostu ciśnienia w kabinie.

Sercem kabiny jest agregat grzewczo-nawiewowy, który zbudowany jest z wydajnej turbiny odśrodkowej napędzanej paskiem (nawiew) i turbiny łopatkowej o podwyższonym parametrze ciśnienia statycznego. Taka kombinacja dwóch różnych turbin umożliwia osiągnięcie przepływów dla agregatu rzędu 24000 m3/h przy ciśnieniu 50 Pa. Zastosowany palnik olejowy zamknięty w wysokowydajnym wymienniku o mocy 220 kW umożliwia osiągnięcie temperatury suszenia na poziomie 80 st.C przy temperaturze zewnętrznej 0st. Można zastosować również palnik zasilany gazem LPG lub gazem ziemnym. Oczywiście Millibar został wyposażony w system recyrkulacji powietrza w fazie suszenia. Za sterowanie procesami w kabinie odpowiedzialny jest panel sterowniczy umożliwiający oddzielne ustawienie temperatur dla fazy lakierowania i suszenia.

Millibar wyposażył swoją kabinę w szereg zabezpieczeń wymaganych przez najnowsza normę UE. Wśród tych zabezpieczeń do najważniejszych należą: drzwi boczne z oznaczeniem wyjść ewakuacyjnych i oświetlenie awaryjne oraz system sygnalizacji awarii agregatu, który ostrzega pracujących wewnątrz kabiny przed potencjalnym niebezpieczeństwem.

Index 700115, cena od 75 500 netto.
Więcej informacji u sprzedawców w lokalnych oddziałach Inter Cars S.A.

 

 

 

Komentarze

Brak komentarzy