Urządzenia do czyszczenia układów zasilania paliwem CFC-203

, 14 stycznia 2004, 0:00

Dzisiejsze układy wtryskowe wyposażone są w coraz bardziej skomplikowane systemy, a w związku z tym obniżona jest obecnie ich tolerancja na wszelkie zanieczyszczenia. W zbiorniku obecne w paliwie metanol i etanol reagują z wodą. W ten sposób już w samym zbiorniku powstaje kwas siarkowy, który powoduje jego zakwaszenie prowadzące do zanieczyszczenia całego układu paliwowego. Zakwaszenie układu wywołuje uwalnianie się z paliwa najcięższych składników benzyny czyli smoły, laku i żywicy.
Osady powstające w systemie paliwowym negatywnie wpływają na jego funkcjonowanie. Powodują spadek mocy silnika, opóźnione przyspieszenie, drgania, trudny rozruch, nadmierne straty paliwa oraz podwyższoną emisję toksycznych składników spalin. Aby tego uniknąć producenci układów wtryskowych zalecają regularne ich testowanie i czyszczenie.
Do efektywnego czyszczenia systemu zasilania paliwem i wypłukania z niego nagromadzonych zanieczyszczeń i osadów posłużyć może urządzenie CFC-203 firmy Launch.
Urządzenie umożliwia bezdemontażowe czyszczenie systemu zasilania paliwem w silnikach benzynowych i wysokoprężnych (czyszczenie systemu zasilania paliwem z lub bez przewodu powrotnego paliwa z jedno lub wielopunktowym wtryskiem sterowanym elektronicznie lub mechanicznie, wtryskiwaczy, komory spalania, tłoków, zaworów wlotowych i wylotowych, przepustnicy) oraz sprawdzenie ciśnienia roboczego paliwa, maksymalnego ciśnienia pompy paliwa i podciśnienia kolektora ssącego.
Wyposażone jest w łączniki do samochodów europejskich, azjatyckich i amerykańskich.

Komentarze

Brak komentarzy