Nowości Pirelli na sezon zimowy 2007/ 2008

, 10 października 2007, 0:00

Pirelli przygotowało na sezon zimowy dwie nowości: opony SottoZero oraz Winter Carwing Edge. Po raz pierwszy także wybrane rozmiary opon SottoZero są dostępne z indeksem prędkości „W”.

Nowa SottoZero:
Opona Pirelli SottoZero skierowana jest do aut luksusowych i sportowych. Zapewnia bezpieczeństwo oraz kontrolę nawet przy prędkościach 240 czy 270 km/h. Producenci aut, takich jak Ferrari, Lamborghini, Porsche, czy Bentley, rekomendują Pirelli SottoZero jako oponę, która oprócz bezpieczeństwa zapewnia przyjemność z jazdy nawet w ciężkich zimowych warunkach.

Po raz pierwszy wybrane rozmiary opon SottoZero są dostępne z indeksem prędkości „W” i zapewniają osiągnięcie maksymalnej prędkości 270 km/h.
Winter 270 SottoZero to jedyny rekomendowany wybór dla samochodów Bentley Continental GT oraz Aston Martin DBS. Wkrótce w SottoZero dostępne będą 255/35R19XL, zapewniając prędkość i osiągi dla szerokiego zakresu możliwych konfiguracji, w tym w Audi RS4, TT Coupé i Roadster, A6, A5, S5 oraz nowym A4 (B8).
Przy projektowaniu nowych opon W270 SottoZero, najtrudniejszym założeniem było utrzymanie możliwości opon zimowych podczas testów w najtrudniejszych warunkach na suchym asfalcie.
Nie chodzi tylko o możliwość osiągnięcia prędkości 270 km na godzinę na oponie zimowej. Łatwo byłoby bowiem zastosować dużo sztywniejszą mieszankę, tracąc rzeczywistą efektywność w warunkach zimowych. Pirelli przyjął jednak zupełnie inną metodologię: opracowanie nowej opony w sposób spełniający zapotrzebowanie producentów samochodów.

Asymetryczny wzór bieżnika, o mniejszej głębokości, służy osiąganiu najwyższych prędkości przy zachowaniu bezpieczeństwa i kontroli nad pojazdem. Droga zatrzymania została znacznie skrócona dzięki sztywniejszym żeberkom bieżnika. W całej strukturze wykorzystywany jest przełom technologiczny z PZero. Nowa konstrukcja rowków zmniejsza do minimum odkształcenia wynikające z działania sił obrotowych i bocznych przy wysokiej prędkości.

Materiał bieżnika
W uzupełnieniu technologii Cap & Base,
w bieżniku wykorzystano dwie różne mieszanki.

Moduł zewnętrzny:
– sztywniejsza konstrukcja żeberek bieżnika
– bardziej miękka mieszanka bieżnika zapewnia zachowanie osiągów zimowych

Moduł wewnętrzny:
– optymalizacja bieżnika pod względem przyczepności oraz osiągów w warunkach zimowych
– sztywniejsza mieszanka bieżnikowa zapewnia doskonałą kontrolę nad pojazdem przy wysokiej prędkości. Bezpieczne i przewidywalne zmiany toru.

Model SottoZero wciąż ewoluuje, a jego sukces trwa. Uzyskano jeszcze bardziej prestiżowe homologacje, w tym dla Aston Martin DBS, który po raz pierwszy wystąpił w filmie z Jamesem Bondem „Casino Royal”. Ikony samochodów sportowych, takie jak Porsche 911 (997), Cayman i Boxster (987) polegają na możliwościach SottoZero w zakresie osiągów w warunkach zimowych oraz bezpieczeństwa.

Aby spełnić najsurowsze wymogi OE oraz uzyskać wysokie osiągi przy największym przekroju i najwyższych prędkościach, w niektórych rozmiarach został wprowadzony zmieniony wzór SottoZero z 3 rowkami.


Nowa wersja zimowej Winter Carving Edge:
Winter Carving to wynik wieloletnich doświadczeń firmy Pirelli w rajdach samochodowych oraz specjalnych programów testowych prowadzonych w warunkach arktycznych. Opona Winter Carving Edge to wynik dodatkowych innowacyjnych rozwiązań. Ma identyczną rzeźbę bieżnika, jak Winter Carving, lecz charakteryzuje się twardszą mieszanką podstawy bieżnika. Zapewnia to skuteczniejsze trzymanie się drogi na suchych i mokrych nawierzchniach, a także bardziej miękką wierzchnią warstwę oferującą optymalne osiągi w każdych warunkach zimowej eksploatacji.

Rozwiązania technologiczne zawarte w obydwu oponach pozwalają sprostać ekstremalnym warunkom zimowym, zachowując przy tym duży margines bezpieczeństwa. Rzeźba bieżnika o fantazyjnym agresywnym wyglądzie zwiększa efektywność opon na ośnieżonych i oblodzonych nawierzchniach. Winter Carving i Winter Carving Edge gwarantują optymalne osiągi w trakcie całego okresu użytkowania.

WYKRES RADAROWY:

 

Komentarze

Brak komentarzy