Dunlop SP Winter Response

, 25 września 2007, 0:00

Dunlop wprowadza na rynek nową oponę zimową SP Winter Response. Została ona zaprojektowana tak, aby zapewnić dobrą kontrolę nad drogą i przyczepność w najcięższych warunkach zimowych, czyli w bardzo niskich temperaturach, na drogach pokrytych śniegiem i lodem.

Touch Technology
W Dunlop SP Winter Response zastosowano technologię Touch Technology, tj. opona posiada sztywniejszą część bieżnika w jego zewnętrznej strefie, a także sztywniejszą ścianę boczną oraz stabilne połączenie z felgą. Dzięki temu prowadzenie samochodu z oponami Dunlop SP Winter Response pozwala kierowcy na precyzyjne czucie drogi oraz skrócenie drogi hamowania w każdych warunkach pogodowych.
Dunlop opracował też specjalny system osadzenia opony w obręczy. Gwarantuje on dokładniejsze przenoszenie informacji z nawierzchni na koło kierownicy, co daje większą kontrolę jazdy oraz lepsze sterowanie.

Dual Blade System
Warunki drogowe mogą zmieniać się nawet podczas jednej podróży. Mróz i suche powietrze z jednej strony, z drugiej zaś śnieg i błoto pośniegowe – to wszystko stawia oponom bardzo wysokie wymagania. Podczas jazdy po suchej nawierzchni wymagany jest maksymalny kontakt bieżnika z nawierzchnią. Z kolei na mokrej drodze opona musi mieć dostateczną liczbę rowków, aby sprawnie odprowadzać wodę. Na śniegu za to potrzebna jest jak najlepsza trakcja.

Dzięki nowej, asymetrycznej rzeźbie bieżnika, Dunlop SP Winter Response zapewnia lepszą kontrolę w każdych warunkach pogodowych. Opona została wyposażona w zróżnicowane nacięcia (Dual Blade System), które współpracując ze sobą zapewniają większą stabilność, lepszą trakcję i zwiększony poziom kontroli. Znajdujące się w części barkowej nacięcia o niskiej amplitudzie poprawiają trakcję oraz skracają drogę hamowania, podczas gdy nacięcia o wysokiej amplitudzie – w centralnej części bieżnika – ograniczają poślizg boczny, równocześnie zwiększając przyczepność.

Nowa mieszanka
Nowa mieszanka, zastosowana w zimowej Dunlop SP Winter Response, oparta na związkach krzemu, zapewnia zwiększoną elastyczność opony nawet w bardzo niskiej temperaturze, co przekłada się na zdecydowanie lepszą jej przyczepność na śniegu. Za sprawą unowocześnionego procesu mieszania komponentów udało się dla Dunlop SP Winter Response osiągnąć wyjątkowo niskie opory toczenia opony.

MRT (Multi Radius Tread)
Ważną cechą konstrukcyjną tej opony jest zróżnicowana w zależności od indeksu nośności gęstość opasania. Umożliwia to optymalizację powierzchni kontaktu opony z podłożem, lepszą trakcję na śniegu, lodzie oraz odporność na aquaplaning. Dzięki zastosowaniu technologii bieżnika wielokątowego (Multi Radius Tread), jest zapewniony z kolei równomierny rozkład ciśnienia na powierzchni styku kontaktu opony z nawierzchnią, co poprawia trakcję zarówno na suchej i mokrej drodze.

Dunlop SP Winter Response jest dostępna w 19 rozmiarach:

 

Komentarze

Brak komentarzy