Nowości Michelin na sezon zimowy 2007/2008

, 19 września 2007, 0:00

Na konferencji prasowej w dniu 18 września firma Michelin zaprezentowała swoje nowości na sezon zimowy 2007/2008. Są to dwie opony Michelin Pilot Alpin PA3 oraz Primacy Alpin PA3.

Michelin Pilot Alpin PA3
Nowa opona Michelin Pilot Alpin PA3 przeznaczona jest do pojazdów sportowych oraz o bardzo wysokich osiągach. Dzięki zastosowaniu nowoczesnych rozwiązań opona cechuje się doskonałą przyczepnością, krótką drogą hamowania oraz bardzo długą trwałością.
Wraz ze rozwojem motoryzacji nieustannie zwiększają się wymagania, jakie stawiane są przez użytkowników samochodów. Komfort, szybkość oraz bezpieczeństwo to podstawowe kryteria wyborów nowoczesnych pojazdów. Jednakże dwa ostatnie elementy są szczególnie ciężkie do połączenia podczas okresu zimowego, kiedy to warunki na drodze potrafią się nagle zmienić z dobrych na bardzo trudne. Wtedy to szczególnie ważne stają się opony, które w znaczący sposób wspomagają zaawansowane systemy bezpieczeństwa w samochodzie.

Opona Pilot Alpin PA3 została specjalnie skonstruowana do pojazdów o najwyższych mocach i osiągach takich jak Audi A6, Porsche 911 czy BMW serii M.
Michelin Pilot Alpin PA3 umożliwia posiadaczom tych samochodów na poruszanie się z dużymi prędkościami zarówno na mokrych jak i suchych nawierzchniach często występujących zimą na autostradach.

Bezpieczeństwo
Podczas zmiennych warunków zimowych jakość opony ma kluczowy wpływ na poziom bezpieczeństwa. Dzięki zastosowaniu nowych mieszanek gumowych (opartych na technologii Helio Compound zawierającej olej słonecznikowy) Michelin Pilot Alpin PA3 zapewnia drogę hamowania krótszą o 2,8 m oraz doskonałą kierowalność. Natomiast użycie technologii StabilitGrip w oponie sprawia, że elementy klocka bieżnika wzajemnie się zazębiają i blokują (zarówno w kierunku poprzecznym, jak i wzdłużnym). Dzieje się tak dzięki trójwymiarowym samoblokującym się lamelom. Dzięki temu ogumienie cechuje lepsza przyczepność, zarówno podczas szybkiej jazdy w zakrętach jak i ruszaniu czy silnego hamowania. Dodatkowo sztywniejsza rzeźba bieżnika zwiększa skuteczność systemów bezpieczeństwa czynnego takich jak ABS czy ASR. System StabiliGrip, użyty w tej oponie, gwarantuje również lamelom sztywną podstawę zapewniając oponie większą stabilność i wytrzymałość przy dużych obciążeniach wynikających z szybkiej jazdy na autostradach. Te wszystkie czynniki pozwalają użytkownikom na niezwykle dynamiczną a zarazem bezpieczną jazdę nawet w trudnych i zmiennych zimowych warunkach pogodowych.

Bieżnik
Michelin Pilot Alpin PA3 posiada asymetryczną rzeźbę bieżnika, znacznie poprawiającą jej zachowanie w zmiennych zimowych warunkach. Wewnętrzna strona czoła bieżnika została opracowana z myślą o osiągach na drogach pokrytych śniegiem, dlatego też posiada ona większą ilość lameli oraz dodatkowe rowki i nacięcia. Z kolei zewnętrzna część bieżnika pełni ważne funkcje na suchych drogach, poprawiając zachowanie i precyzję prowadzenia samochodu.

Lamele VTS
Możliwość osiągania prędkości rzędu 240 km/h stawia przed konstruktorami opon jeszcze większe wymagania. Dlatego w oponach Michelin Pilot Alpin PA3 zastosowano lamele o bardziej skomplikowanej konstrukcji. System VTS (Variable Thickness Sipe – Zmienna Szerokość Lamel) gwarantuje automatyczne blokowanie się lamel w kierunku poprzecznym i wzdłużnym przy szerokości lamel 0,4 mm. Pozwala to na uzyskanie znacznie większej gęstości lamel na tej samej powierzchni oraz na szybsze występowanie efektu ich automatycznego blokowania na suchej nawierzchni. Natomiast szerokość lameli rzędu 0,6 mm umożliwia lepszą przyczepność oraz pewniejsze prowadzenie na drodze pokrytej warstwą śniegu czy błota pośniegowego.

Oferta Michelin Pilot Alpin PA3
Indeksy prędkości: H (w dwóch oponach o wymiarach 225/55 R17 oraz 205/50 R17), V, W

Serie: od 55 do 30
Średnice osadzenia: od 16” do 18”

Michelin Primacy Alpin PA3
Primacy Alpin PA3 to nowa opona przeznaczona do komfortowych samochodów, o podwyższonych osiągach takich jak: Mercedesy B, C, E, Volkswagen Touran, czy Renault Laguna. Segment opon przeznaczonych dla tych aut – ze względu na bardzo wysokie tempo rozwoju – jest bardzo ważny dla czołowych producentów ogumienia.
W okresie zimowym poruszamy się nie tylko grubo ośnieżonych jezdniach, dlatego konstruktorzy Michelin postarali się aby opona dobrze sprawdzała się także podczas jazdy po mokrych oraz suchych nawierzchniach, przy niskiej temperaturze.

Bezpieczeństwo
Michelin Primacy Alpin PA3 to przykład bezpośredniego wpływu zaawansowanych rozwiązań na nasze bezpieczeństwo. Droga hamowania na mokrej nawierzchni, w stosunku do poprzedniego modelu Pilot Alpin PA2, skróciła się aż o 1,7 m. Taki wynik jest możliwy między innymi dzięki innowacyjnej technologii Helio Compound, która wykorzystuje w mieszance gumowej bieżnika naturalny olej słonecznikowy. Pozwala to na lepszą dystrybucję energii na bieżniku, nawet w niskich temperaturach. W efekcie opona lepiej przylega do nawierzchni mokrej bez straty parametrów na nawierzchni suchej.

Osiągi
Kolejną zaletą Michelin Primacy Alpin PA3 jest zwiększona przyczepność opony na śniegu. W porównaniu do poprzednika nowy model zapewnia o 10% procent lepsze przyspieszenie i poprawę prowadzenia w typowo zimowych warunkach. W Primacy Alpin PA3 zastosowano technologię StabiliGrip, czyli trójwymiarową kombinację dwóch typów lameli: samoblokujących Bi-Directional oraz Variable Geometry. Te pierwsze pozwalają gęściej ponacinanym klockom wgryzać się skutecznie w śnieg i lód, a jednocześnie zapewniają wysoką sztywność bieżnika, dzięki czemu samochód prowadzi się pewnie i precyzyjnie. Z kolei technologia Variable Geometry (lamele o zmiennej geometrii – pofalowane na powierzchni, proste u podstawy) zapewnia większą stabilność przy dużych prędkościach. W porównaniu do modelu Pilot Alpin PA2 nowa opona ma dodatkowo o 27% gęstsze lamele, co oznacza +27% więcej pracujących krawędzi na bieżniku.

Ekonomia
Michelin Primacy Alpin PA3 to także krok naprzód w kwestiach ekonomicznych. Zmniejszenie oporów toczenia, wpływa na obniżenie zużycia paliwa. W przypadku nowego modelu opór toczenia jest niższy o 7% niż w przypadku Pilot Alpin PA2. Jednocześnie opona zachowała typową dla swojego poprzednika długą żywotność.

Michelin Primacy Alpin PA3 dostępne są w rozmiarach od 15” do 17” cali o profilach 65-55 i z indeksem prędkości H.

 

 

Komentarze

Brak komentarzy