VancoWinter 2 – firmy Continental

, 12 września 2007, 0:00

Z myślą o nadchodzącej zimie Continental opracował nowe opony zimowe o nazwie VancoWinter 2, przeznaczone dla potrzeb średnich i ciężkich vanów.

Dzięki zastosowaniu w ich konstrukcji koncepcji inteligentnych lamel, nowe opony doskonale radzą sobie z różnorodnymi wyzwaniami, które niesie ze sobą podróżowanie zimą. Sinusoidalne lamele w barku opony optymalizują efekt hamowania i stabilnej jazdy po śniegu. W środkowej części szerokich żeber bieżnika, inżynierowie z koncernu Continental zastosowali lamele w kształcie łusek, które podczas jazdy dają efekt „skrobaka do lodu”. Tym sposobem została podniesiona wydajność hamowania opon VancoWinter 2 na lodzie i na mokrych nawierzchniach. W połączeniu ze specjalnym składnikiem gumy, zapewniającym zwiększoną przyczepność na zimowej drodze, koncepcja inteligentnych lamel gwarantuje wysoki poziom bezpieczeństwa podróżowania zimą.

Aquaplaning to poważny problem także w zimie. I o tym pomyśleli konstruktorzy nowych opon. Dzięki zwiększeniu o całe 10 procent ogólnej ilości rowków, a także trzem, dużym obwodowym rowkom bieżnika z kanałami odprowadzającymi wodę, opony VancoWinter 2 zabezpieczają jadący pojazd przed wystąpieniem zjawiska aquaplaningu. Dodatkowo, udoskonalony wzór bieżnika umożliwia wydajne usuwanie błota pośniegowego i wody.

Solidna, sztywna konstrukcja ścianek bocznych opon VancoWinter 2 zwiększa ich żywotność i zapobiega awariom spowodowanym przez najeżdżanie na krawężniki oraz zabezpiecza przed uszkodzeniami eksploatacyjnymi. Nowe opony zimowe wyposażono także w specjalnie zaprojektowany bark trakcyjny zapewniający – to ważne – dodatkową przyczepność na drogach z nagromadzonym śniegiem i błotem pośniegowym.

Nowe opony zastępują model VancoWinter.
Dzięki nowym oponom VancoWinter 2, Continental oferuje wyższy poziom bezpieczeństwa szybkim vanom, które często są mocno obciążone przewożonym ładunkiem.
Opony VancoWinter 2 zaprojektowano tak, by miały bardzo płaski kontur na drodze. „Dzięki temu uzyskujemy prawidłowe rozłożenie nacisku i w efekcie równomierne zużycie ogumienia”, powiedział Axel Metge, szef ds. rozwoju opon do vanów i ciężarówek w koncernie Continental.

Postęp osiągnięty przez projektantów jest wyraźnie widoczny, kiedy porównamy VancoWinter 2 i jej poprzedniczkę. Pod względem trakcji, prowadzenia i hamowania na śniegu nowe opony są lepsze aż o 14 procent. Na mokrej nawierzchni opony VancoWinter 2 wykazują o 8 procent lepsze zabezpieczenie przed aquaplaningiem i o 5 procent wydajniejsze hamowanie (w porównaniu z poprzednim modelem opon).
Continental produkuje opony VancoWinter 2 w 18 rozmiarach od 14 do 16 cali, z indeksem prędkości do 190 km/h i maksymalną nośnością 1320 kg. Oferta pokrywa niemal 90 procent zapotrzebowania rynku ciężkich vanów.

 

Komentarze

Brak komentarzy