Innowacje Delphi na IAA 2007 we Frankfurcie

, 28 sierpnia 2007, 0:00

Na wystawie IAA 2007 które odbędą się w dniach 13 – 23 września we Frankfurcie, Delphi zaprezentuje szereg innowacji przeznaczonych zarówno do nowych samochodów, jak również do pojazdów, które dopiero w przyszłości wejdą na rynek. Koncentrując się na redukcji CO2 Delphi przedstawia kilka swoich rozwiązań.

Delphi wprowadza nowy system bezpośredniego wtrysku benzyny GDi
Delphi wprowadza nowy, wysokowydajny system bezpośredniego wtrysku benzyny GDi, który jest optymalnie dostosowany do coraz częściej stosowanego turbodoładowania i biopaliw. Jest to odpowiedź na globalny nacisk na redukcję emisji szkodliwych substancji, w szczególności CO2. Sercem jednolitego systemu GDi firmy Delphi – nazwanego Multec 10® – jest nowy wielootworowy wtryskiwacz, przeznaczony do jednolitych układów spalania lambda=1 i dostępny z opcjonalnym przygotowaniem strumienia dostosowanym do szerokiego wachlarza kształtów komory spalania i wymagań przepływu statycznego. Szeroki, liniowy zakres wtryskiwacza Delphi czyni system odpowiednim do zastosowania przy doładowaniu, gdzie wymagane są wyraźnie wyższe wskaźniki paliwowe przy pełnym obciążeniu, bez kompromisu na biegu jałowym. Nowy system GDi firmy Delphi jest ukierunkowany na spełnianie dzisiejszych wymagań emisyjnych – w tym SULEV i EURO 6 – bez ponoszenia kosztów dodatkowych urządzeń redukujących zanieczyszczenia w spalinach.

Nowe 1.800-barowe urządzenie Common Rail dostosowane do Euro 6 i US Tier 2
Nowa wersja sprawdzonego systemu Delphi typu diesel common rail daje zgodność z Euro 6 i US Tier 2 Bin 5 bez kosztownych technologii wtryskowych wyższej generacji. Delphi opracowała wtryskiwacz elektromagnetyczny, który rzuca wyzwanie wtryskiwaczom piezoceramicznym i jest firmą wprowadzającą , która wprowadza system sprzężenia zwrotnego dla silników wysokoprężnych.

Nowy, 1,800 bar, system zostanie wprowadzony do produkcji w 2008 roku i znajdzie zastosowanie w wymagających aplikacjach spełniających Euro 5. Urządzenie będzie również zawierało dodatkowe rozwiązania, głównie pod kątem lepszej sprawności hydraulicznej i optymalizacji wtrysku: Wysokoprężne silniki wymagają doskonałej atomizacji i ukształtowania strugi paliwa. Wiąże się to z większą liczbą otworów – sześć albo siedem mniejszych otworów w naszym urządzeniu Euro 5, w porównaniu do pięciu lub sześciu otworów w urządzeniu Euro 4.

Nowy czujnik stanu akumulatora
Nowy czujnik stanu akumulatora Delphi pozwala na optymalne działanie akumulatora, umożliwiając zastosowanie większej ilości elektroniki, jednocześnie zapewniając wystarczającą moc podczas rozruchu silnika. Po zabudowaniu jako element aktywnego zarządzania akumulatorem pojazdu, może on również poprawić sprawność paliwową i wydłużyć życie akumulatora.
Czujnik stanu akumulatora Delphi mierzy dokładnie natężenie prądu (I), napięcie (V) i temperaturę (T), trzy parametry istotne do określenia stanu naładowania akumulatora (SOC = state of charge) i stanu technicznego (SOH = state of health). Korzystając z tych parametrów, monitor akumulatora Delphi uaktualnia w sposób ciągły stany SOC i SOH.

Nowa generacja radarów: czujnik wielofunkcyjny
Opracowywana jest nowa generacja czujników radaru, która ma zadebiutować w 2009. Są one przeznaczone do zastosowania w: adaptacyjnych tempomatach (z funkcją „stop & go”), autonomicznym wspomaganiu hamowania, identyfikacji pieszych i ostrzeganiu przed kolizją. Najnowsze czujniki radaru Delphi umożliwią lepsze działanie przy niższym koszcie. Nowsza generacja radarów ma szersze pole widzenia i daje urządzeniu jedno-radarowemu własności długo-, średnio- i krótkodystansowe, eliminując tym samym potrzebę stosowania kilku czujników. Wiązki są skanowane elektronicznie, tak aby dać lepsze właściwości, większą niezawodność i zmniejszone koszty w porównaniu do radaru skanowanego mechanicznie. Wielofunkcyjny czujnik jest jednocześnie mniejszy, a tym samym zajmuje mniej miejsca i waży mniej niż konwencjonalne czujniki radarowe.

Fuzja czujników: sposób na wielofunkcyjność
Podejście Delphi wykorzystuje skalowalną architekturę, pozwalającą na uzyskanie dowolnego zestawu parametru przy wykorzystaniu stosowanego przez producentów samochodów wyposażenia. Ponadto, pojedyncza kamera również ułatwia wyposażenie pojazdu dając jednocześnie funkcjonalność wielosystemową. Zmniejsza się w ten sposób liczbę dodatkowego wyposażenia, które trudno umieścić na ograniczonej powierzchni szyby przedniej. Aby dalej zwiększyć efektywność urządzeń aktywnego bezpieczeństwa, Delphi łączy swoje urządzenia wizyjne i radarowe, przez co dąży do zwiększenia poziomu inteligencji i efektu synergii urządzeń aktywnego bezpieczeństwa.

Technologia Delphi progresywnego podwójnego obiegu przy stosowaniu R-152a
Delphi uważa, że umiarkowanie łatwopalny R-152a może być bezpiecznie stosowany przy zastosowaniu technologii podwójnego obiegu. Taki system utrzymuje R-152a całkowicie pod maską i z dala od przedziału pasażerskiego. Ponadto, taki system podwójnego obiegu wymaga mniejszej mocy silnika niż systemy obecne. W połączeniu ze sterownikiem systemu Delphi, może to dać 13 do 19 procent mniejsze zużycie paliwa przy pracy urządzenia klimatyzacyjnego – cenna oszczędność energii.

Bezhalogenowy kabel Delphi debiutuje w 2007
Nowy ultra cienki kabel ścienny, miał swój światowy debiut w modelu Toyota Tundra z roku 2007. Kabel jest lżejszy i zajmuje mniej przestrzeni w samochodzie. Dodatkowo, skład materiałowy daje możliwość recyclingu po zakończeniu jego użytkowania.

Przyjazny środowiskowo proces produkcji kierownic
Delphi rozpoczęło nowy proces produkcji kierownic używając piankę poliuretanową, której technologia wytworzenia nie ma negatywnego wpływu na warstwę ozonową i jednocześnie wymaga użycia mniejszej ilości energii. Obróbka poliuretanu mająca na celu uzyskanie efektu tekstury jest istotnym elementem procesu produkcyjnego. Wdrożony w tym roku przez Delphi proces obróbki pianki poliuretanowej, stosowany przy produkcji kierownic do nowych modeli samochodów, jest unikalnym procesem trójwymiarowego modelowania komputerowego. Zastosowane mazerowanie powierzchni narzędzi roboczych eliminuje potrzebę stosowania narzędzi wzorcowych. Proces ten pozwala Delphi na wytworzenie narzędzi w czasie krótszym o 50 procent, a także przy zmniejszonych kosztach ogólnych o 50 procent.

Nowe złącza waflowe wywierają wpływ na obecne systemy okablowania
Złącza waflowe są istotnym składnikiem architektury Elektrycznej / Elektronicznej (E/E) firmy Delphi, co pozwala na zminiaturyzowanie jej w pojeździe. Te złącza wpływają znacząco na sposób w jaki systemy okablowania będą montowane w przyszłości, dając nowe możliwości automatyzacji procesu produkcyjnego.

Samochód koncepcyjny Delphi  
Delphi zaprezentuje swoje technologie i rozwiązania na stoisku w hali 5.1/ A04). Aby przedstawić niektóre ze swoich osiągnięć technologicznych, Delphi wyposażyło samochód koncepcyjny w najnowsze zastosowania E/E. Prototyp Delphi EVE składa się z obudowy wykonanej z plexi, która daje wgląd w architekturę E/E w środku samochodu i ukazuje zazwyczaj ukryte urządzenia, moduły i systemy E/E. Prototyp EVE prezentuje również złożone funkcje zapewniane dzięki E/E.

 

 

Komentarze

Brak komentarzy