Innowacje Delphi

, 18 lipca 2007, 0:00

Koncern Delphi będzie dostarczać opracowane przez siebie nowoczesne elementy Architektury Elektrycznej/ Elektronicznej i Inteligentny Tempomat, do zainstalowania w nowym modelu Forda Mondeo. Ten nowy model samochodu będzie również wyposażony w wyprodukowane przez Delphi okablowanie, przełączniki, elektronikę nadwozia, amortyzatory, pochłaniacze par paliwa i anteny.
Nowy Ford Mondeo został zaprezentowany po raz pierwszy na Salonie Samochodowym w Genewie, który odbył się w marcu tego roku.

Architektura E/E Delphi zapewnia kompleksowe zasilanie i dystrybucję sygnałów w całym pojeździe.
Sercem Architektury E/E jest Inteligentna Centralka Łącząca (SJB), która integruje mikrosterowniki dla magistrali danych CAN, zabezpieczenia przed kradzieżą, oświetlenia i centralnego zamka. SJB pracuje jako łącze pomiędzy magistralą danych CAN o wysokiej i niskiej szybkości, które przekazują sygnały do wszystkich systemów pojazdu z prędkością i niezawodnością zoptymalizowaną dla każdej aplikacji.
Architektura Elektryczna/ Elektroniczna składa się z 39 modułów elektronicznych, z których wiele zawiera zintegrowane moduły pamięci i mikro chipy – zapewniające układom zdolność do podejmowania decyzji.
Jednym z przykładów korzyści, jakie zapewnia nowy układ jest to, że w chwili, gdy przepali się którakolwiek z żarówek, system natychmiast informuje kierowcę o awarii. Gdyby nie fakt, że jest to zabronione przepisami, system byłby również zdolny do równoczesnej aktywacji zapasowej żarówki.

Aby zapewnić maksymalną ilość miejsca pasażerom, firma Delphi zwróciła uwagę na kompaktową budowę systemu i trasę przebiegu kabli. Architektura E/E została opracowana z wykorzystaniem nowej generacji mniejszych, lżejszych i bardziej kompaktowych łączników, kabli, czujników i wyłączników. W efekcie Architektura E/E Delphi waży około do 20% mniej niż tradycyjne rozwiązania E/E, co przyczynia się do redukcji spalania i redukcji ilości szkodliwych substancji emitowanych do atmosfery. Architektura E/E Delphi zużywa również mniej miedzi niż tradycyjne systemy.

Pierwszy powszechnie sprzedawany samochód tej klasy, oferowany z opcją tak wyrafinowanego tempomatu
W Fordzie Mondeo montowany jest również inteligentny tempomat wyposażony w moduł ostrzegający przed najechaniem na obiekt znajdujący się z przodu.
Sprzedawany jako inteligentny tempomat (ACC) z funkcją wczesnego ostrzegania, ten inteligentny system sterowania odczytuje względną prędkość pojazdu przed nami wykorzystując czujnik radarowy wbudowany w przedni zderzak. W trybie tempomatu, system automatycznie ustawia przypustnicę i hamowanie, tak by utrzymywać określoną przez użytkownika, stałą odległość czasową pomiędzy pojazdami – do 2,5 sekundy. Kiedy tempomat jest wyłączony, dostarczany przez Delphi system ostrzegania przed kolizją zapewnia kierowcy dźwiękowe i wizualne ostrzeżenie w przypadku niebezpiecznego zbliżenia się do pojazdu jadącego z przodu. System ten wykorzystuje precyzyjne oprogramowanie do interpretacji sytuacji drogowych.

Delphi dostarcza wiele technologii do samochodów Forda jak również do posiadanych przez Forda marek takich jak Jaguar, Land Rover i Volvo. Wśród innych systemów dostarczanych przez Delphi są aktywne systemy przeciwdziałające przewróceniu się samochodu oraz systemy zawieszenia pneumatycznego dla Land Rovera, a także systemy mechatroniki oraz czujnik zajętości fotela pasażera do Jaguara.

 

Komentarze

Brak komentarzy