Pamiętajmy o przewodach

, 10 lipca 2007, 0:00

Przewody zapłonowe stanowią ważny element układu zapłonowego. Ich zły stan techniczny lub niewłaściwy dobór powodują szereg problemów, zarówno podczas rozruchu, jak i pracy silnika.
Bosch zaleca sprawdzenie zdolności przewodzenia prądu przez przewody zapłonowe oraz ich wymianę najpóźniej co 80 tys. kilometrów przebiegu, a w samochodach z zamontowaną instalacją gazową co 40 tys. kilometrów.

Oferta firmy została właśnie rozszerzona o nowe przewody reaktancyjne Silicone-Power z rdzeniem ferrytowym.
Układy zapłonowe w nowoczesnych samochodach nie wymagają częstej konserwacji, należy jednak pamiętać, aby zwrócić na nie uwagę w trakcie okresowych przeglądów. Wilgoć czy zanieczyszczenia mogą uszkodzić części przewodzące napięcie i tym samym znacznie skrócić ich żywotność. Efektem tego bywa obniżona wydajność układu, a nawet brak iskry („wypadanie zapłonu”). Może to prowadzić również do zwiększonego zużycia paliwa, nadmiernej emisji substancji toksycznych w spalinach, uszkodzenia sondy lambda i katalizatora, a w niektórych przypadkach nawet samego silnika. Dlatego przy okazji każdego przeglądu auta należy sprawdzić moduł zapłonowy oraz przewody zapłonowe.

Bosch oferuje całą paletę wysokiej jakości przewodów zapłonowych, zarówno z rdzeniem miedzianym i rezystorami przeciwzakłóceniowymi (Silicone-Copper), jak i oporowych (Silicone-Power).
Program Silicone-Power został obecnie rozszerzony o przewody reaktancyjne (z rdzeniem ferrytowym). W tym typie przewodów rdzeń wykonany jest z wiązki włókna szklanego otoczonego silikonem ferromagnetycznym, charakteryzującym się dużą zdolnością tłumienia zakłóceń elektromagnetycznych. Rolę przewodnika spełnia spiralnie nawiniętym na rdzeń drut z wysokiej jakości stali. Przewody tego typu są szczególnie dobrym rozwiązaniem w przypadku samochodów zasilanych gazem, ponieważ w silniku takiego pojazdu trudniejsza do zapalenia mieszanka gazowa potrzebuje silniejszej i dłużej trwającej iskry. Program przewodów zapłonowych Silicone-Power jest również sukcesywnie uzupełniany o przewody z aktywną rezystancją. Ich zalety to trwały i odporny na uszkodzenia rdzeń wykonany z włókna szklanego, impregnowany węglem, zapewniający tłumienie zakłóceń w samym przewodzie oraz wewnętrzna izolacja z kauczuku etylenowo-propylenowego (EPDM) wykazująca dużą trwałość i dobre właściwości oporowe.

Kompletna oferta przewodów Bosch Silicone-Power i Bosch Silicone-Copper obejmuje ponad 500 zestawów oraz blisko 400 pojedynczych przewodów. Wszystkie mają zewnętrzną izolację silikonową, odznaczają się doskonałymi właściwościami przeciwzakłóceniowymi, a także odpornością na wysokie i niskie temperatury, wilgoć oraz wpływ substancji chemicznych (benzyna, olej, kwasy). Przewody zapłonowe Boscha są nie tylko odporne i trwałe, ale również lekkie i łatwe w montażu. Na wszystkich opakowaniach znajdują się ważne informacje pomocne użytkownikom, np. krótkie numery identyfikacyjne, opisy zastosowań i wskazówki dotyczące instalacji. Są one objęte trzyletnią gwarancją na usterki produkcyjne i materiałowe.

 

Komentarze

Brak komentarzy