Millers Oils: oleje do samochodów klasycznych i zabytkowych

, 30 maja 2007, 0:00

Podczas eksploatacji naszego „klasyka” nadchodzi zawsze czas, kiedy musimy odpłacić naszemu pupilowi za przyjemne chwile spędzone za kierownicą. Podstawową formą pielęgnacji silnika i innych podzespołów jest wymiana oleju. Z pomocą przychodzi brytyjska firma Millers Oils, oferująca specjalistyczne oleje do samochodów klasycznych i zabytkowych.

Silnik
Millers Oils proponuje gamę olejów mineralnych dostosowanych do wieku pojazdu oraz typu silnika:

– Classic 10W50 oraz 20W50, oleje wielosezonowe o parametrach dostosowanych do silników od lat 60. począwszy.
– Gamy Pistoneeze oraz Millerol, oleje jednosezonowe o niskiej zawartości detergentów dostosowanych do samochodów z przed lat 60.
Szczególnie uważnie trzeba wybrać olej do wyremontowanego silnika. Każdy remont silnika jest kosztowny i zawsze chcemy, żeby jak najdłużej pracował jak nowy. Millers Oil poleca olej półsyntetyczny przeznaczony do samochodów zabytkowych: Sport 20W50. Posiada on zalety nowoczesnych olejów i jest zalecany do klasyków zarówno o przeciętnych osiągach, jak i aut usportowionych.

Skrzynia biegów

Mimo, że wielu producentów deklaruje, iż olej w skrzyniach biegów ich produkcji wystarcza do końca eksploatacji samochodu („na całe życie”), to jednak podczas renowacji oczywiście wymienimy olej w skrzyni biegów. Możemy wykorzystać tutaj półsyntetyczny olej Sport Transmission 80W 90. Spełnia on wymagania klas jakościowych API 4 i API 5. Olej ten świetnie nadaje się do skrzyń biegów, także do skrzyń z nadbiegiem (Overdrive), a także do przekładni głównych. Oczywiście w ofercie można znaleźć specjalistyczne oleje mineralne we wszystkich klasach jakościowych (zaczynając od API 1), a także oleje do układów napędowych, w których silnik i skrzynia biegów posiadają wspólny układ olejowy (np. Mini). Należy tutaj pamiętać, aby nie zmieniać lepkości oleju w skrzyni biegów na wyższą lub niższą, niż zaleca producent. ponieważ może to zakłócić pracę synchronizatorów i doprowadzić do szybkiego zużycia skrzyni.

Dyferencjał
Przekładnie główne wraz z mechanizmami różnicowymi mają wysokie wymagania co do smarowania. Błędem jest stosowanie w nich najtańszych olejów przekładniowych. Najczęściej spotykane przekładnie hipoidalne ze względu na duże naciski na zęby, wymagają specjalnych olejów takich jak przeznaczony do aut klasycznych Classic Gear Oil EP 80W 90. Kolejnym olejem, jest półsyntetyczny olej CRX LS 80W 90, przeznaczony do dyferencjałów o zwiększonym tarciu wewnętrznym, czyli ze szperą. Zalanie przekładni ze szperą niewłaściwym olejem bardzo szybko daje o sobie znać: samochód zachowuje się tak, jakby w przekładni nie miał oleju, lub szpera działa nieprawidłowo, ulegając przeciążeniu i szybkiej awarii.

Millers na co dzień
Produkty Millers Oil to nie tylko oleje. Warto także zwrócić uwagę na dodatek do paliwa VSP Plus. Od dłuższego czasu sprzedawane na stacjach paliwo zupełnie pozbawione jest dodatku związków ołowiu, zniknęła też rynku benzyna uniwersalna, która umożliwiała bezproblemową eksploatację starszych silników. Od tego czasu właściciele sami muszą wlewać do baku dodatki do paliwa, które zapobiegają wypalaniu gniazd zaworowych. Dodatki Millers VSP Plus lub CVL są przebadane laboratoryjnie i sprawdzone w wieloletniej eksploatacji.

Ceny polecanych produktów Millers Oils:
Olej mineralny Classic 20W 50: 91 zł za 5 l
Olej półsyntetyczny Classic Sport 20W 50: 158 zł za 5 l
Olej przekładniowy mineralny Classic Gear Oil EP 80W 90: 22 zł za 1 l
Olej przekładniowy półsyntetyczny Sport Transmission 80W 90: 43 zł za 1 l
Olej przekładniowy zalecany do dyferencjałów ze szperą CRX LS 80W 90: 45zł za 1 l

Dodatek do paliwa Millers VSP Plus: 26 zł za 250 ml

Importer produktów Millers Oils na Polskę, Classic Motors Polska (www.classicmotors.pl, 022 722 41 60). Więcej informacji o olejach na stronach www.millersoils.net  

Produkty są dostępne u następujących dystrybutorów:
Classic Parts M. Staniszewski, www.classicparts.pl, 022 751 81 91
Oldtimer Centrum, www.occlassic.com, 0665 506 748.

4×4 Partner, www.4x4partner.pl, (022) 857-31-63.

 

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!