Poradnik SKF – Czasochłonna naprawa silnika

, 11 kwietnia 2007, 0:00

Czas potrzebny, aby dostać się do układu napędu rozrządu, jeszcze przed faktyczną wymianą części, może być bardzo długi. Wielokrotnie demontaż zajmuje więcej czasu, niż faktyczna naprawa.

Przykładem może tu być silnik 1.9 TDI o kodzie AWX wykorzystywany w modelu VW Passat .
Silnik ten jest zamontowany wzdłużnie i aby mieć możliwość wykonywania dowolnych czynności na przedniej części silnika konieczne jest zdemontowanie całego panelu przedniego samochodu (zob. poniższe zdjęcia). Konieczność powtarzania tej czynności za każdym razem, gdy układy osprzętu wymagają naprawy stanowi dla właściciela samochodu dodatkowy koszt. Jest to jeden z ważnych argumentów uzasadniających to, że warto jest przy okazji serwisowania układu napędu rozrządu wymienić również elementy układu napędu osprzętu. W każdym razie należy pamiętać co najmniej o tym, by sprawdzić te elementy pod kątem zużycia i uszkodzeń, które mogłyby doprowadzić w niedalekiej przyszłości do awarii układu napędu.


Zestawy dostępne dla tego silnika:
Zestawy napędu osprzętu z paskiem typu Multi-V: VKMA 31020 dla modeli z klimatyzacją lub VKMA 31000 dla wersji bez klimatyzacji.
W przypadku napinacza hydraulicznego należy wymienić tłok, a nie tylko napinacz.

Mechaniczny napinacz rozrządu

Kołek zabezpieczający w zestawie

Należy pamiętać, że kołek zabezpieczający konieczny do regulacji napięcia paska rozrządu w modelach z mechanicznym napinaczem znajduje się w zestawach firmy SKF. Dotyczy to na przykład modelu VW Passat 1.9 TDI (AWX).
Należy pamiętać, by ustawiając naprężenie nowego paska rozrządu, za pomocą odpowiedniego klucza kręcić płytką regulacyjną zgodnie z ruchem wskazówek zegara tak długo, aż dotrze do kołka zabezpieczającego. (zob. zdjęcie).

 

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!