Pełna oferta simmeringów Corteco w Auto Partner (przygotowała firma Auto Partner)

, 28 lutego 2007, 0:00

W aktualnej ofercie znajduje się ponad 1600 referencji simmeringów Corteco.
Więcej informacji znajdą Państwo na stronach AP: http://www.autoap.com.pl
lub pod numerem telefonu : (032) 325 15 00.

W roku 1929 austriacki inżynier Walter Simmer pracujący fabryce Freudenberg w Weinheim (Niemcy) zastosował w maszynie do garbowania skóry nowatorskie uszczelnienie. W miejsce powszechnego wówczas sznura łojowego wstawił stalowy pierścień z naciągniętym paskiem skóry. Utworzona w ten sposób „warga” umożliwiła zastosowanie większej prędkości obrotowej wału oraz wydłużyła trwałość uszczelnienia. W ten sposób powstał najpowszechniej stosowane do dnia dzisiejszego uszczelnienie obracających się wałów, znane jako „Simmerring®”. Właścicielem tej nazwy jest niemiecki koncern Freudenberg, który dla potrzeb rynku wtórnego oferuje kompletny program uszczelnień i uszczelniaczy w programie Corteco®.

Od momentu wynalezienia modyfikacjom uległy szczegóły konstrukcji, skóra zastąpiona jest w dniu dzisiejszym różnymi odmiana elastomerów. Nie zmieniła się jedynie tylko zasada działania – nie dopuścić do przenikania oleju z jednej strony wału na drugą. Poniższy rysunek obrazuje w sposób Prosty zasadę działania.

Simmering® składa się z:
1. Pierścienia metalowego zwanego szkieletem,
2. Sprężyny dociskowej wargi do wału,

3. Elastomeru tworzącego wargę uszczelniającą


Cała istota uszczelnienia polega na takim doborze kształtu i umiejscowienia „wargi”, aby po stronie medium płynnego (np. oleju) wywołać efekt dynamicznego menisku wykorzystującego parametry lepkości oleju. Przedstawia to w skali makro poniższy rysunek. Pokazuje on, jak ważnym jest odpowiedni dobór szerokości krawędzi przy założonych parametrach lepkości oleju. Jest to ważne, gdyż efekt uszczelnienia musi funkcjonować również, gdy wał się nie obraca.

Firma Corteco® oferuje dzisiaj najszerszy program uszczelniaczy zawsze dopasowany do potrzeb danego modelu. Oprócz numeru referencyjnego zawsze pojawia się opis typu, który pozwala na zorientowanie się, z jakim typem uszczelniacza mamy do czynienia.


W praktyce występują nierzadko uszczelniacze będące mieszanka konstrukcyjną powyższych typów. W doborze „design” konstruktorzy kierują się takimi względami, jak:
– Środowisko pracy; np. błoto, kamienie,
– Wielkość
– Rodzaj ruchu – obrotowy, posuwisty, mieszany.

A oto przykład bardzo rozbudowanego uszczelniacza, zwanego kasetowym:


Oprócz szczegółów konstrukcyjnych jednym z najważniejszych elementów uszczelniacza jest materiał z jakiego wykonana jest „warga”. W zależności od użytego tworzywa można osiągnąć różne parametry pracy. W poniższej tabeli kilka danych podstawowych dl najpopularniejszych tworzyw:

W ocenie rodzaju tworzywa nie należy się kierować jego kolorem!!! Freudenberg jest w stanie wyprodukować takie samo tworzywo w różnych kolorach. Corteco® zawsze stosuje najwyższej jakości tworzywa zgodne ze specyfikacją oryginału.

Przyszłość Simmering®.
Simmering jest rozwiązaniem idealnie wykorzystującym lepkość ośrodka w jakim pracuje. Obecnie konstruktorzy skupiają się na udoskonalaniu następujących parametrów:
– Trwałości,
– Zakresu temperatur,
– Zwiększonych nacisków i prędkości,
– Zmniejszeniu tarcia.
Odpowiedzią jest postęp inżynierii materiałowej. W dniu dzisiejszym coraz powszechniej stosuje się PTFE w miejsce elastomeru. Do podstawowych zalet należy niski współczynnik tarcia, co pozwala na stosowanie wyższych prędkości wałów i większych nacisków. Producenci samochodów coraz częściej skłaniają się do stosowania uszczelniaczy zintegrowanych w obudowie metalowej. Do najnowszych rozwiązań należą uszczelniacze zintegrowane z obudową, w której umieszczono sensor obrotu wału.


Najnowsze rozwiązania dostępne są już dzisiaj w ofercie Corteco® , która wraz z nowym katalogiem jest w ciągłej sprzedaży we wszystkich najlepszych firmach dystrybucyjnych.

Materiały pochodzą ze źródeł CORTECO www.corteco.pl  

 

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!