Multihawk – nowa opona Firestone

, 21 lutego 2007, 0:00

Firestone zmodernizował linię opon do samochodów osobowych i wprowadził na rynek europejski nową oponę ogólnego zastosowania – Multihawk. Zastąpi ona oponę Firestone F590FS, obecną na rynku od 2000 roku.
Multihawk jest dostępny w 21 rozmiarach, w indeksach prędkości T i H, o profilach od 60 do 70. Nowa opona jest uzupełnieniem gamy opon osobowych Firestone, którą tworzą także: komfortowa Firehawk TZ200 i sportowa Firehawk SZ80, przeznaczona do samochodów o wysokiej mocy.

Multihawk – do samochodów rodzinnych i kompaktów
Multihawk to opona przeznaczona do samochodów rodzinnych oraz małych i średnich aut kompaktowych (indeks prędkości T lub niższy). Ich właściciele to główni nabywcy opon ogólnego zastosowania (30% całkowitego popytu na opony letnie*).
Jako produkt głównie dla pojazdów rodzinnych, Multihawk został zaprojektowany tak, aby poprawić wyniki w najważniejszych dla nich kategoriach – bezpieczeństwa na mokrej nawierzchni i długich przebiegów – przy zachowaniu pełnego zbalansowania osiągów ogólnych.

Inżynierowie z Firestone zachowali w Multihawk konstrukcję karkasu zastosowaną w F590FS, lecz zoptymalizowali ją tak, by zapewnić równy rozkład obciążeń na całym obszarze kontaktu bieżnika z podłożem.

Multihawk – szersza powierzchnia kontaktu z podłożem, wyważone osiągi
Zachowanie opony na mokrej nawierzchni zostało poprawione poprzez zwiększenie o 6% niezabudowanej powierzchni bieżnika. Jednoczesne zwiększenie szerokości opony pozwoliło na zachowanie tej samej powierzchni kontaktu opony z nawierzchnią, co zapewnia znakomite zachowanie na suchej nawierzchni i odporność na zużycie.
Przyczepność na mokrej nawierzchni została udoskonalona dzięki zastosowaniu nowoczesnych, ukształtowanych soczewkowo, klocków bieżnika, które poprawiają odprowadzanie wody z obszaru kontaktu opony z podłożem oraz minimalizują aquaplaning.
Testy oceniające przyczepność na mokrej nawierzchni (Ford Fiesta 1.4 16V na oponach 175/65 R14 82T) pokazują, że Multihawk wyróżnia się krótszą drogą hamowania (od 50 k/h do pełnego zatrzymania) od F590 FS. Różnica w hamowaniu opony Multihawk (od 90km/h do 20km/h) w porównaniu z jej poprzedniczką to pełna długość samochodu.

Multihawk – dłuższa żywotność
Zwiększona sztywność klocków bieżnika dzięki redukcji liczby nacięć w centralnej części opony wraz z zastosowaniem trójwymiarowego mostka łączącego boczne klocki, ułatwia prowadzenie na suchej nawierzchni oraz podnosi wytrzymałość na nieregularne zużycie. Kompleksowe testy ścieralności wykazały znacznie dłuższą żywotność opony Multihawk w porównaniu do F590 FS.

 

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!