Innowacje w zakresie projektów produktów oparte na ich przyszłych zastosowaniach

, 15 lutego 2007, 0:00


Zdolność firmy SKF do wprowadzania innowacji zaowocowała opracowaniem produktów i usług, które potrafią sprostać wymaganiom zarówno projektantów fabrycznie nowych produktów, jak i mechaników pracujących na rynku wykorzystującym części zamienne.

Jednym z najznamienitszych rozwiązań konstrukcyjnych firmy SKF jest technologia by-wire, zastosowanie mechatroniki, opracowana najpierw dla przemysłu lotniczego i kosmonautycznego z myślą o ułatwieniu sterowania przebiegiem lotu w kokpicie samolotu. W najnowszych samolotach Airbus wykorzystano technologię firmy SKF, którą w ostatnich latach zastosowano na rynku motoryzacyjnym. Mechatronika łączy w sobie technologię elektryczną i mechaniczną, której zadaniem jest uruchamianie i sterowanie poprzez czujniki prowadzeniem samochodu, jego hamowaniem a także zmianą biegów.

W ciągu ostatnich lat gwałtownie wzrosło techniczne zaawansowanie i dostępność czujników wykorzystywanych przy konstruowaniu samochodów. Jako kluczowy element konstrukcji pojazdu, łożysko piasty stanowi doskonały zespół do zintegrowania czujników monitorujących i przetwarzających dane o pracy samochodu. Firma SKF jako pierwsza przedstawiła „inteligentne” piasty ze zintegrowanymi czujnikami elektronicznymi, które przekazują dane o prędkości koła do systemów ABS (układ przeciwdziałający blokowaniu się kół przy hamowaniu) i TCS (układ kontroli trakcji). Przygotowane przez SKF nowe projekty łożysk piast, połączonych z czujnikami monitorującymi dodatkowe dane o pracy samochodu są już teraz dostępne do wykorzystania w pojazdach przyszłości.

 

 

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!