Hunter PA 100

, 11 stycznia 2007, 0:00

Hunter PA 100 zastępujący serię 511 (oraz wcześniejszą 311) oferuje użytkownikowi więcej możliwości utrzymując cechy znane z poprzedniego systemu: pewność pomiarów i stabilność. Oprogramowanie nazwane ProAlign® osadzone jest na systemie operacyjnym Linux. Model wyjściowy można kupić już za ok. 29 000,-zł netto (w promocjach jeszcze taniej!).

]1P[ Cechy oprogramowania:
Program roboczy ProAlign – pomiar parametrów geometrii samochodów określony nawet 50 wielkościami charakterystycznymi (w tym kąty geometrii, pomiary liniowe symetrii i rozstawów kół i osi, prześwitów, różnic kątów). Możliwość wyboru języka ekranu, języka wydruku spośród ponad 30 języków (w tym j. polskiego). Baza danych obejmuje ok. 20000 specyfikacji samochodów wyprodukowanych w ostatnich 20 latach i dostarcza informacji graficznych o sposobach regulacji i innej pomocy. Dane zgromadzone na kartridżu mogą być aktualizowane corocznie lub w każdej chwili poprzez wpisanie ich do pamięci. Z kolei rezultaty pomiarów składuje się i przenosi za pomocą pen drive’a lub dokonuje się ich transmisji przez złącze USB. Ekonomiczne podejście firmy Hunter podczas projektowania systemu objawia się wykorzystaniem opatentowanych procedur pomiarowych znanych z droższych modeli serii 811. Procedury te skrócie to m. in.:

Diagramy ustawień – ilustrujące wartości mierzone i ich położenie w stosunku do pól tolerancji (danych fabrycznych):

]2L[
WinToe® – funkcja umożliwiająca regulację zbieżności przedniej i wyśrodkowanie koła kierowniczego bez konieczności jego blokowania. Procedura może być wykonywana także w przypadku występowania luzu w układzie kierowniczym. Regulacja odbywa się krok po kroku, przy czym każdy krok jest ilustrowany i opisywany na ekranie.

]3P[ CAMM® (Control Arm Movement Monitor) – funkcja umożliwiająca regulację kąta pochylenia koła oraz kąta wyprzedzenia sworznia zwrotnicy przy pomocy mimośrodów lub podłużnych otworów regulacyjnych na wahaczu poprzecznym. Zawiera 3 podstawowe ustawienia mające zastosowanie dla ponad 30% pojazdów aktualnie poruszających się po drogach. Porównując aktualne pomiary z danymi producenta, CAMM monitoruje ruch wahacza i z bardzo dużą dokładnością określa jak daleko i w którym kierunku wymagane jest przesunięcie końca wahacza. Ponieważ wszystkie ruchy wahacza natychmiast przedstawiane są na ekranie, technik może łatwo stwierdzić kiedy położenie wahacza jest prawidłowe.

CAMM oblicza także ile podkładek powinno zostać dodanych lub usuniętych, aby skorygować ustawienie. Zwiększa efektywność pracy technika.

]4[

Rysunek powyżej: Obliczanie grubości podkładek dystansowych przez program.

]5[

Rysunek powyżej: Pełna kontrola wartości kątów pochylenia i wyprzedzenia przy ustawieniach wahacza górnego.

Shim-Select® II – funkcja określająca model, rozmiar i położenie podkładki regulacyjnej (korekcyjnej) wymaganej do prawidłowej regulacji kąta pochylenia koła i zbieżności (na bazie porównania aktualnych pomiarów z danymi producenta pojazdu). Eliminuje wszelkie spekulacje, przypuszczenia oraz działania na chybił trafił, powodujące zakłopotanie czy spowolnienie pracy technika. Opcja liczy w czasie rzeczywistym wszystkie zmiany parametrów (zbieżność i pochylenie koła) wynikające z użycia podkładki.

Pozwala również na wykorzystanie innych dostępnych podkładek w przypadku braku danej podkładki w magazynie (zawiera 9 marek podkładek w różnych rozmiarach i kształtach).

]6P[
Ilustracje regulacji – funkcja zawierająca ponad 700 ilustracji ukazujących kluczowe miejsca związane z regulacją i inspekcją zawieszenia. Dostarcza również ilustrowane instrukcje na temat najbardziej popularnych metod regulacji.

]7L[
Tryb „Spoiler Mode” – zapewnia możliwość pomiaru i regulacji zbieżności kół osi przedniej i tylnej mimo braku komunikacji optycznej miedzy głowicami prawą i lewą obu osi, eliminuje tym samym konieczność stosowania adapterów obniżających położenie głowic.

]8P[ Głowice pomiarowe – system wykorzystuje nowej generacji głowice pomiarowe aktywne serii DSP 500 w chwili obecnej, jest też przygotowywany do współpracy z pasywnymi głowicami DSP 600. Wspomniane wyżej głowice DSP 500 dysponują w swoim wnętrzu elementami pomiarowymi w postaci przetworników elektronicznych nowej generacji oraz sensorów optycznych wraz z kamerami CCD. Charakteryzują się następującymi walorami eksploatacyjnymi:
– nowy typ kamer CCD o bardzo wysokiej rozdzielczości (pow. 3600 punktów) zapewnia wysoką dokładność pomiaru (szczególnie wielkości liniowych – rozstawy kół i osi);

– 32 bitowy, cyfrowy mikroprocesor znajdujący się w każdej głowicy odpowiedzialny jest za błyskawiczną reakcję głowicy na zmianę swego położenia, gwarantuje jednocześnie brak jego zniekształceń w drodze do jednostki centralnej;
– 64 kanałowa komunikacja radiowa w wersji XF zapewnia 100% skuteczność, każda z głowic może pracować w charakterze „serwera radiowego” grupując sygnały pozostałych i wysyłając je w wspólnym pakiecie do jednostki centralnej, transmisja jest błyskawiczna, zasięg wynosi 30m;
– nowy kształt obudowy (brak ostrych krawędzi), wstawki z miękkiego tworzywa w połączeniu z właściwościami materiału z którego została wykonana (wysoko udarowy materiał wykorzystywany w lotnictwie wojskowym) gwarantuje jej olbrzymią wytrzymałość mechaniczną;
– mocowanie elementów pomiarowych do przestrzennej konstrukcji aluminiowej zabezpiecza je przed uszkodzeniami przy upadku głowic;
– nowy typ akumulatora z sygnalizacją optyczną stanu zapewnia komfortowe jego wykorzystanie, głowice wyposażono w system podtrzymania napięcia w przypadku konieczności wymiany akumulatora w trakcie pracy;
– podświetlany panel sterujący jest czytelny i prosty, wspomagając obsługującego w trakcie pomiaru i regulacji;

– w wersji z 8 sensorami głowice są wyposażone w system kontroli poziomowania sygnalizujący nieprawidłowości.

]9L[
Głowice DSP 500 występują w wersji z 4 (DSP 504), 6 (DSP 506/506XF) lub 8 (DSP 508/508XF) sensorami, z przewodowym lub bezprzewodowym systemem komunikacji.

Uchwyty głowic – elementem łączącym głowice z kołem obsługiwanego pojazdu jest uchwyt.
W PA 100 stosowane są uchwyty nowej generacji, odpowiadające ściśle wymogom obsługi współczesnych pojazdów, ich zakres mocowania mieści się w granicach 10-18” i 14-24” średnicy obręczy zapewniając w 100% możliwość zamocowania głowic na kołach eksploatowanych współcześnie aut. Uchwyt zapewnia centralne położenie osi wałka głowicy z osią obrotu koła, daje przy tym możliwość opuszczenia głowic w przypadku gdy procedura pomiarowa lub regulacyjna tego wymaga. Do zalet omawianych uchwytów należy:

– niska waga, wymiana prowadnic na rurkowe, nowe odlewy łączników centralnego i bocznych mimo większych rozmiarów spowodowały spadek ich masy;
– odporność na korozję, chromowanie prowadnic, śrub i pazurów, wykonanie pozostałych elementów z stopu lekkiego uodporniło go na czynniki zewnętrzne;
– uniwersalność, sposób mocowania( krawędź zewnętrzna obręczy lub jej rant wewnętrzny) w połączeniu z dwustronnymi o różnej geometrii końcówkami chwytnymi spowodowała że stosujemy je do obręczy stalowych i aluminiowych.

]10P[
W grupie urządzeń oznaczonych symbolem Hunter PA 100 dostępne są następujące modele:

Hunter PA 100 + głowice DSP 504 – 9 166,-USD
Hunter PA 100 + głowice DSP 506 – 11 101,-USD
Hunter PA 100 + głowice DSP 508 – 12 871,-USD
Hunter PA 100 + głowice DSP 506XF – 13 366,-USD
Hunter PA 100 + głowice DSP 508XF – 15 136,-USD

Wyposażenie standardowe:
Jednostka sterująca PA 100:
– komputer specjalizowany pracujący na bazie Linux

– monitor 17” LCD;
– program użytkowy z danymi pojazdów, ilustracjami i procedurami pomiarowymi w wersji polskojęzycznej;
– wózek z szafką na podręczne narzędzia;
– blokada pedału hamulca i blokada kierownicy.
Głowice pomiarowe:
– 4 głowice pomiarowe Digital Signal Procesor;

– 4 samocentrujące uchwyty do mocowania głowic z adapterami do felg aluminiowych (zakres średnic obręczy 10 – 24,5” lub na życzenie 10 – 20” ),
– 4 przewody przyłączeniowe do jednostki centralnej.
Wyposażenie opcjonalne:
zdalne sterowanie (pilot + odbiornik) – 350,-USD
drukarka HP – 209,-USD
2 obrotnice mechaniczne pokryte galwanicznie i lakierowane 14” HUNTER – 590,-USD

2 obrotnice mechaniczne ze stali nierdzewnej 14” – 710,-USD
2 wanny do płyt odprężających tylnych – 574,-USD
2 płyty odprężające tylne (1425mm X 485 mm) – 924,-USD
4 rampy najazdowe z wybraniami obrotnic i płyt odprężnych tylnych – 3 107,-USD
zestaw adapterów szybkomocujących (do uchwytów Hunter) – 1 100,-USD

 

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!