Valeo i Luc Alphand: szczęśliwa kombinacja

, 9 stycznia 2007, 0:00

W październiku 2005 roku Luc Alphand podpisał z Valeo umowę o współpracy, dotyczącą udziału w Pucharze Świata w Rajdach Terenowych FIA oraz w serii wyścigów wytrzymałościowych Le Mans w sezonach od 2006 do 2008.

Już w pierwszym roku Luc Alphand za kierownicą Mitsubishi Pajero Montero Evolution po raz pierwszy zwyciężył w rajdzie dakarskim oraz w rajdach Patagonii i Dubaju. Jadąc swoją Corvette C5R, ukończył na trzeciej pozycji 24-godzinny wyścig Le Mans (kategoria GT1) oraz wytrzymałościową serię Le Mans w tej samej kategorii.

Od 6 stycznia 2007 r. Luc Alphand uczestniczy w Rallye Lisbonne Dakar 2007. Jest to twarda próba wytrzymałości, wytrwałości i sprawności ludzi i maszyn. W ciągu 14 dni wyścigu Mitsubishi Pajero ma przebyć 8696 km trasy prowadzącej przez 6 krajów.

Valeo wyposażyło samochody Luca Alphanda w nowoczesny sprzęt.

Lepsza widoczność to bardziej pewna i szybsza jazda
Oprócz mniejszego ciężaru i profilu obniżonego o połowę w stosunku do konstrukcji tradycyjnych, wycieraczki typu FlatBlade drugiej generacji, zamontowane w Mitsubishi Pajero i w Chevrolet Corvette, mają lepsze własności aerodynamiczne, co przekłada się na jednorodny docisk wycieraczki na całej powierzchni szyby, jak również łatwy i szybki montaż i demontaż.

Pajero przygotowany do wyścigu Dakar 2007 został wyposażony w reflektory Valeo XLed, w których połączono bardzo wydajne technologie lamp ksenonowych i diodowych.

W Corvette zastosowano sześć ksenonowych bloków optycznych Valeo. Zapewniają one wyraźnie większy zasięg i znaczące obniżenie zużycia energii w stosunku do lamp halogenowych.

Wygoda kierowcy, nowy parametr o kardynalnym znaczeniu dla bezpieczeństwa i sprawności jazdy
Valeo jest również dostawcą układu klimatyzacji dostosowanego do surowych warunków, w jakich odbywa się wyścig: pozwala on obniżyć temperaturę w kabinie z 65st. do 35st. w czasie krótszym niż… 2 minuty. Zejście z 65st. do 23st. wymaga dziesięciu minut. Dzięki temu układowi trzech nawiewników (na całą kabinę, na stopy i na twarz), kierowca mógł cieszyć się komfortem pracy, co korzystnie odbiło się na uzyskanych czasach. Corvette Luca Alphanda w 24-godzinnym wyścigu Le Mans była dla tego układu okazją do światowej premiery.

 

 

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!