Nowe zastosowania w silnikach benzynowych i Diesla

, 21 grudnia 2006, 0:00

Grupa PSA wybrała na oryginalne wyposażenie dwie nowe świece żarowe NGK Spark Plug.
NGK zaopatruje producenta samochodów PSA Peugeot Citroën – w dwie nowe świece żarowe – YE05 oraz YE08. Świeca żarowa YE05 jest wykorzystywana przez PSA w mniejszych silnikach Diesla, takich jak 1.4-litrowy czy 1.6-litrowy silnik HDI. Występują one przykładowo w nowym Peugeocie 206 i 207, w Citroënie C3 oraz w Fordzie Ka i Fiesta, będących wynikiem wspólnego przedsięwzięcia PSA oraz Forda. Ponadto jest ona stosowana w 1.4-litrowym silniku Toyoty AYGO.

Świeca żarowa YE08 dba o najlepsze warunki pracy w silniku 2.2 HDI, montowanym w Peugeocie 407, 607 i 807, a także w Citroënie C5 i C6. Świeca ta jest szczególnie cienka i skonstruowana łącznie z końcówką. Przyczynia się ona do przestrzegania norm emisji EURO 4.

Nowa świeca zapłonowa PLZKBR7A-G posiada elektrodę platynową. Jest stosowana wyłącznie w wysokowydajnych wersjach silnika Peugeota 207.
Renault wybiera czujniki temperaturowe oraz świece zapłonowe NGK.

Firma Renault zdecydowała się na świece zapłonowe oraz czujniki NGK. Wersje sportowe Clio III RS oraz Megane RS są seryjnie wyposażane wyłącznie w świece zapłonowe PFR7Z-TG NGK. Świece te posiadają elektrodę środkową z platyny oraz jedną dużą i dwie mniejsze elektrody masy.
Dodatkowo wszystkie modele Renault są seryjnie wyposażane w filtr cząsteczek stałych (DPF) z czujnikami temperatury spalin (CTAS), dotyczy to również modeli Megane, Laguna oraz Espace. Czujniki te zostały stworzone przez NGK na początku lat 70-tych, aby zapobiegać efektowi przegrzania. Później były one udoskonalane w celu optymalnej ochrony katalizatora oraz polepszenia wykorzystania paliwa w silnikach benzynowych i Diesla.

Czujniki CTAS, stosowane przez Renault, są czujnikami trzeciej generacji. Posiadają one średnicę wynoszącą zaledwie około 3 mm. 

 

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!