Winterhawk-nowa opona Firestone

, 23 października 2003, 0:00

W ramach gamy opon Firehawk Firestone wprowadza na europejski rynek wymiany nową oponę lamelowaną – Winterhawk. Opona zastąpi popularną FW930. Winterhawk to opona przeznaczona dla kierowców wszystkich typów samochodów osobowych, szukających najwyższej jakości oraz doskonale wyważonych osiągów w często zmieniających się w ciągu zimy warunkach pogodowych. Poprawiając osiągi FW930 na śniegu, mokrej i suchej nawierzchni oraz oferując poszerzoną o opony 16″” i 17″” gamę rozmiarów Winterhawk dostosowuje się do wymagań rynku.
Przy projektowaniu i produkcji nowego Winterhawk wielokrotnie testowano trzy podstawowe elementy, które składają się na osiągi opony – konstrukcję opony, skład mieszanki oraz wzór bieżnika.
Zalety wynikające ze zharmonizowanej konstrukcji opony
Specjalna konstrukcja stopki pozwala na perfekcyjne dopasowanie felgi z oponą, zapewniając w ten sposób lepsze właściwości jezdne oraz stabilność w jeździe na wprost
Większa powierzchnia styku z podłożem poprawia komfort jazdy oraz przyczepność.
Większa głębokość rowków poprawia odprowadzanie wody oraz zachowanie opony na śniegu, przy jednoczesnym wydłużeniu jej żywotności.
Rant ochronny w profilach 45/50/55 chroni oponę i felgę przed uszkodzeniem w czasie wjeżdżania na krawężnik.
Skład zoptymalizowany w zakresie niskich temperatur
Krzemionka w składzie mieszanki bieżnika zwiększa przyczepność w niskich temperaturach. Ponadto poprawia ona osiągi opony na mokrej nawierzchni i zmniejsza jej opory toczenia.
Zaawansowany wzór bieżnika na mokrą, suchą i zaśnieżoną nawierzchnię
Woda i błoto pośniegowe są odprowadzane z obszaru kontaktu opony z nawierzchnią dzięki szerokim rowkom wzdłużnym Zig Zag oraz licznym rowkom poprzecznym znajdującym się na zewnętrznej krawędzi barku opony. Rowki te kompresują również świeży śnieg, poprawiając w ten sposób przyczepność.
Liczne nacięcia – z lamelkami i poprzecznymi krawędziami na całej szerokości kontaktu opony z nawierzchnią – maksymalizują efekt zwielokrotnionych krawędzi natarcia, zapewniając doskonałą przyczepność dla bezpiecznego hamowania oraz trakcji.
Trójwymiarowe lamelowe nacięcia na barku opony zapewniają zbalansowane osiągi na mokrej, suchej i zaśnieżonej nawierzchni, poprawiają również kontrolę oraz przyczepność opony na suchej powierzchni zwłaszcza w zakrętach.
Precyzja kierowania i stabilność jazdy na wprost zostały wzmocnione dzięki mostkom pomiędzy klockami w środkowej strefie bieżnika, które poprawiają również żywotność opony.

Komentarze

Brak komentarzy