Lepsza widoczność dzięki DynaBeam

, 4 października 2006, 0:00

Lampy zakrętowe DynaBeam opracowane przez Hellę do VW Golfa i Jetty V, Opla Astry H i Forda Focusa I, zapewniają dwukrotnie większy zasięg widoczności w zakrętach, a tym samym zdecydowanie wyższe bezpieczeństwo. Te bi-halogenowe lampy można zamontować we własnym zakresie najprostszymi metodami włącz & używaj, bez ingerowania w elektronikę samochodu, czy dodatkowego okablowania.
Bazą dynamicznych lamp zakrętowych jest projektorowy moduł bi-halogenowy o średnicy ujścia światła 70 mm, wyposażony w potężną halogenową żarówkę H7. Bi-halogen oznacza światło mijania i drogowe z jednego modułu – a to z kolei oznacza zalety doświetlania wnętrza łuku nawet podczas jazdy na „długich”.

]1L[ Podczas jazdy po zakrętach lampa wewnętrzna względem łuku wychyla się nawet o 15 stopni na zewnątrz karoserii, a lampa zewnętrzna o nawet 7,5 stopnia. Lampy otrzymują polecenie wychylenia się od patentowego elektronicznego sterownika, który otrzymuje niezbędne dane od zintegrowanych czujników przyspieszeń bocznych i wzdłużnych. Jego funkcjonowanie nie wymaga żadnych innych sygnałów od czujników samochodu, a więc nie trzeba w ogóle ingerować w elektronikę auta podczas instalacji. Elementy składowe systemu mieszczą się w szczelnym pojemniku w komorze silnikowej.
Poza zaletami związanymi z bezpieczeństwem, lampy te ustanawiają także kompletnie nowe trendy w zakresie wyglądu przedniego pasa. Lampy do Golfa i Jetty mają światła pozycyjne skonstruowane w formie światłowodu CELIS – pręta świetlnego biegnącego pionowo pomiędzy grupą projektorową a dodatkową lampą punktową. Światło wytwarzane przez wysokowydajną, białą diodę LED jest doprowadzane do pręta świetlnego od tyłu. Daje to niezwykły, wyjątkowy wygląd.
]2P[
W lampach do Focusa światłowód CELIS do świateł pozycyjnych umieszczono pionowo nad szybą kierunkowskazów na zewnętrznych krawędziach lamp. W Astrze H kierunkowa lampa wyróżniona została dodatkowo tytanowo-szarym wykończeniem, odcinającym się od seryjnego, czarnego.


Wszystkie trzy akcesoryjne reflektory dysponują dodatkowym światłem drogowym realizowanym dzięki wysokowydajnemu, metalizowanemu odbłyśnikowi FF z żarówką H7.
W przypadku Volkswagenów i Forda Focusa I akcesoryjne lampy dostępne są także jako statyczne wersje halogenowe lub ksenonowe, bez wychylnych modułów. Do Astry H Hella oferuje wyłącznie bi-halogenowe lampy dynamiczne.
Wszystkie wymienione lampy mają homologację ECE, nie ma więc konieczności dokonywania wpisów do dokumentów rejestracyjnych auta po zamontowaniu takich świateł. Występują w wersjach do ruchu prawo- i lewostronnego. Podłączenie lamp do istniejącej instalacji odbywa się na zasadzie zamiany i wpięcia w fabryczne styki, bez dodatkowego okablowania. Czas wymiany w serwisie: ok. 1,5 godz.

Komentarze

Brak komentarzy