Konkurencja w Urządzeniach (zobacz FILM)

, 23 sierpnia 2006, 0:00

Jeszcze do niedawna na polskim rynku spokojnie działały firmy specjalizujące się w dystrybucji urządzeń dla warsztatów.
Oczywiście konkurencja między nimi istniała, jednakże sytuacja zasadniczo zaczęła się zmieniać, gdy pojawili się nowi gracze rynkowi.
W sprzedaż urządzeń zaangażowały się firmy dotychczas zajmujące się wyłącznie dystrybucją części zamiennych do samochodów.

Jak do tego podchodzą firmy dotychczas specjalizujące się w sprzedaży urządzeń?


Stanowisko tych firm nie jest jednoznaczne. Jedni widzą w tym nowe możliwości w dotarciu do szerszej grupy odbiorców. Pozostali widząc wzrost konkurencji zostali w ten sposób zmobilizowani do tworzenia jeszcze lepszej oferty dla warsztatów oferując bardziej kompleksową usługę, lepszy serwis po sprzedażny, ale są i tacy którzy sięgnęli po urządzenia z krajów taniej siły roboczej.


Z drugiej strony firmy zajmujące się dystrybucją części mają codzienny kontakt z warsztatem zaopatrując go w części samochodowe. Dzięki temu mają możliwość tworzenia atrakcyjnej oferty finansowania zakupu urządzeń oraz szybkiego wychwytywania potrzeb warsztatowców.
Jednocześnie codzienny osobisty kontakt z warsztatem ułatwia im rozmowy handlowe dotyczące zakupu urządzeń.
W sytuacji rosnącej konkurencji ciekawe kroki podejmują niektóre firmy tworząc od podstaw projekty budowy warsztatu wraz z pełnym jego wyposażeniem. Takie działania podjęła na przykład firma Unimetal.


Starając się przewidzieć jak będzie zmieniała się sytuacja na rynku w dystrybucji urządzeń można powiedzieć, że różnice pomiędzy firmami będą się zacierały pewna grupa firm zwiąże się z dystrybutorami części zamiennych jako poddostawca, a klienci czyli właściciele warsztatów będą otrzymywali coraz to lepszą ofertę w zakresie wyposażenia warsztatu.
Zatem jak widać taka nowa konkurencja przyniesie korzyści klientom.

Komentarze

Brak komentarzy