Nowe świece zapłonowe na rynek wtórny

, 2 sierpnia 2006, 0:00

NGK Spark Plug Europe w lipcu 2006 roku wzbogaciło swoją ofertę o trzy nowe świece zapłonowe. Dwie z nich znajdują zastosowanie na oryginalnym wyposażeniu samochodów Grupy Volkswagena oraz w Smarcie. Trzecia z nich ma specjalne zastosowanie w skuterze wodnym Jetski Hondy.


Świeca zapłonowa PZFR5J-11 jest świecą z podwójną elektrodą platynową, którą NGK zaprojektowało dla 1,2-litrowego silnika Seata Ibizy (47 kW) i Skody Fabii (40 kW). Stosuje się ją również na oryginalnym wyposażeniu w 2,5-litrowych silnikach Volkswagena New Beetle (110 kW) na rynek amerykański.


Do połączenia elementów platynowych z elektrodami świecy zastosowano technologię laserowego spawania (nr części VAG 101 905 600). Pozwala to na stosowanie elektrod środkowych o bardzo małych średnicach i gwarantuje optymalne spalanie i zużycie paliwa. Kolejną cechą szczególną tej świecy jest brak barier prądowych na izolatorze ceramicznym, gdyż w tych silnikach cewka zapłonowa oraz końcówka przewodów świec zapłonowych tworzą jedną całość.

Drugą nową świecą zapłonową (LKR8A) jest świeca z dwiema elektrodami masy. Jej gwint posiada średnicę wynoszącą zaledwie 12 mm i jest bardzo długi – 26,5 mm. Również ta świeca nie posiada barier prądowych na izolatorze ceramicznym. Posiadając te własności dba ona o optymalne spalanie w 0,7-litrowych silnikach Smarta Roadstera (45 i 60 kW), Smarta (37 i 60 kW) oraz Smarta Fortwo (37 kW i 45 kW). Ta szczególnie wąska konstrukcja świecy zapłonowej jest uwarunkowana bardzo ograniczonym miejscem w komorze silnika. Już samo zastosowanie dwóch świec zapłonowych na jeden cylinder (Twin Spark) w modelach Smarta ogranicza dodatkowo miejsce w komorze silnika.


Trzecią nowością w handlu jest świeca zapłonowa IMR9D-9H – z podwójną elektrodą z metali szlachetnych dla skutera wodnego Jetski Hondy. Ta filigranowa świeca zapłonowa (długość gwintu 12,9 mm) posiada specjalnie dla niej zaprojektowaną platynową płytkę na elektrodzie masy i elektrodę środkową z irydu. Stosuje się ją w modelach ARX 1200 N2/T2 oraz ARX 1200 N3/T3. Oba silniki posiadają pojemność 1200 ccm.

Komentarze

Brak komentarzy