Filtry kabinowe MANN (zobacz FILM)

, 13 czerwca 2006, 0:00

Na całym świecie niemal wszystkie schodzące z taśm produkcyjnych samochody wyposażane są obecnie w filtry kabinowe.


Jakie charakteryzują je zalety i dlaczego należy je regularnie wymieniać?


Do wnętrza samochodu podczas jazdy przedostają się szkodliwe dla zdrowia cząsteczki kurzu, pyłki, sadze ze spalania oleju napędowego, ozon, bakterie, azbest itd. Bardzo często koncentracja tych szkodliwych substancji wewnątrz samochodu jest znacznie wyższa niż na ulicy. Zwłaszcza wiosną i latem koncentracja pyłków w powietrzu wywołuje wiele reakcji alergicznych. Tylko wśród kierowców, średnio co trzeci cierpi na jakiś rodzaj alergii.


Poprzez dmuchawę do wnętrza pojazdu zasysane są cząsteczki i gazy. Bez filtra kabinowego nie mogą być one zatrzymywane. W samochodach z klimatyzacja dochodzi do zanieczyszczenia parownika, to prowadzi do ograniczenia zdolności chłodzenia. Tym samym wzrasta obciążenie powietrza zanieczyszczeniami wewnątrz samochodu. Szkodliwe substancje wdychane są przez pasażerów i wędrują bezpośrednio do płuc, powodują wiele reakcji alergicznych.


Filtry przeciwpyłkowe MANN zatrzymują pyłki, kurz, sadze i inne stale cząsteczki. Optymalnie skonstruowane medium filtracyjne gwarantuje duży stopień separacji zanieczyszczeń przy ograniczonym spadku ciśnienia. Zależnie od wymagań i warunków montażu filtra w danym samochodzie dokonuje się wyboru rodzaju medium filtracyjnego. MANN-FILTER dysponuje w tym zakresie włókniną oraz specjalnym papierem filtracyjnym. Specjalna technika fałdowania papieru umożliwia dużą wydajność filtracyjną na ograniczonej powierzchni montażu. Duża powierzchnia filtracji oznacza także dłuższą trwałość filtra. W ten sposób drogi oddechowe pasażerów samochodu są mniej obciążone, alergicy unikają podrażnień, a komfort jazdy znacznie się poprawia. Dodatkowo klimatyzacja jest również chroniona poprzez filtracje cząsteczek.


Filtry kabinowe MANN adsotop(r) są to filtry składające się z warstw włókniny i węgla aktywnego. Poza stałymi cząsteczkami adsorbują one szkodliwe dla zdrowia gazy, zapachy i ozon. Filtry te do minimum ograniczają przykre zapachy.


Każdy filtr kabinowy ma ograniczona trwałość. Kiedy wyczerpana zostanie powierzchnia osadzania zanieczyszczeń, prąd powietrza traci swa moc. Ograniczony dopływ powietrza powoduje zmęczenie, parowanie szyb i nieprzyjemny zapach. Węgiel aktywny nie jest w stanie wychwytywać szkodliwych gazów. Ich koncentracja wewnątrz samochodu wyraźnie wzrasta. Ponadto zużyty filtr jest doskonałą pożywką dla rozwoju bakterii i grzybów, powodujących przykry zapach. Dlatego ważną sprawą jest zadbanie o wymianę filtra kabinowego najpóźniej po 15 tys. km lub raz w roku, ponieważ świeże i czyste powietrze oznacza komfort i bezpieczeństwo podczas jazdy.

Zalety filtrów kabinowych MANN:
– wysoki stopień separacji zanieczyszczeń
– duża powierzchnia osadzania zanieczyszczeń
– redukcja szkodliwych gazów i przykrych zapachów
– filtracja pyłków i alergenów
– blisko 100 % obniżenia zawartości ozonu w kabinie samochodu
– ochrona dróg oddechowych
– redukcja nieprzyjemnych bólów głowy, zmęczenia i koncentracji
– ochrona klimatyzacji.  

Komentarze

Brak komentarzy