SKF – Przedsiębiorstwo wykorzystujące inżynierię wiedzy

, 1 czerwca 2006, 0:00

Od początku XX wieku firma SKF współpracowała blisko z producentami samochodów. Tak blisko, że SKF stworzyła w 1927 roku swoją własną markę samochodów, markę nazwaną Volvo. Stopniowo na przestrzeni ubiegłego wieku, dzięki współpracy z innymi firmami i swojej innowacyjności, firma SKF przeistoczyła się z dostawcy łożysk w producenta zintegrowanych rozwiązań, pozycjonując się w ten sposób jako przedsiębiorstwo wykorzystujące inżynierię wiedzy.


]1[


Istnieje wiele przykładów inżynierii wiedzy w SKF. Wśród ostatnich innowacji znajduje się specjalne łożysko kół, które firma SKF opracowała do nowego układu TIPM, który umożliwia automatyczną lub ręczną kontrolę i regulację ciśnienia w oponach podczas jazdy.


Co się tyczy rynku wtórnego, SKF stale opracowuje nowe usługi i produkty, aby ułatwić pracę w warsztatach. Przykładem może tu być program Pole Position, który dostarcza mechanikom wiedzę, umiejętności i zasoby techniczne potrzebne do obsługi coraz bardziej skomplikowanych w tych czasach samochodów.


Aby odzwierciedlać działania firmy SKF w zakresie funkcjonowania jako „przedsiębiorstwo wykorzystujące inżynierię wiedzy”, dział zajmujący się dostawą produktów na rynek części zamiennych zmienia stosowane przez siebie wzornictwo. Nowy wzór opakowania odzwierciedla stałe koncentrowanie się na wartości dodanej, gdzie usługi i wiedza są równie ważne, jak sam produkt. Nowe opakowania części zamiennych mają znajomy niebieski kolor SKF, jednak są bardziej eleganckie i bardziej intuicyjne dla klientów.

SKF będzie w dalszym ciągu skupiać się na integracji swojego wieloletniego doświadczenia technicznego, tak aby zaoferować rozwiązania, które będą w stanie sprostać wyzwaniom dzisiejszego rynku, pozycjonując się jako przedsiębiorstwo wykorzystujące inżynierię wiedzy i w dalszym ciągu pomagając mechanikom montować pewność jeszcze przez wiele, wiele lat.

Komentarze

Brak komentarzy