Nowość – światła dzienne diodowe LED firmy Hella

, 29 marca 2006, 0:00

Firma Hella generuje stały wzrost sprzedaży w handlu na międzynarodowym rynku aftermarket.
Aktualnie Hella ma 70-procentowy udział w rynku na polu modułów świetlnych dla tunerów i wytwórców samochodów.
Generalnie trzy czwarte sprzedaży akcesoriów przypada na Europę, z czego ok. 25 procent to sprzedaż w Niemczech.

Najnowszą konstrukcją Helli na tym polu są światła dzienne diodowe LED.
Ich wyjątkowe cechy to m.in. silne własności sygnalizacyjne, zużycie energii na poziomie pomiędzy 5 a 11 watów, długowieczność i funkcja wielonapięciowości, dzięki której można je stosować w instalacjach o napięciu od 9 do 32 woltów. Diodowe źródło światła sprawia, że lampy mają typowy „gwiaździsty” design, otoczony aluminiową obudową z plastikową szybą i fasetowym odbłyśnikiem.
Diodowe lampy dzienne LED to nie tylko wyższy poziom bezpieczeństwa, ale i design nie do pomylenia.
Ponieważ technologia LED znalazła już seryjne zastosowanie w fabrycznych tylnych lampach zespolonych Golfa Plus, Hella ma obecnie w swej palecie akcesoryjnej zastępcze diodowe tylne lampy zespolone Design, dostępne aktualnie do VW Golfa V, Passata B6 i Golfa Plus. Po raz pierwszy funkcje świateł pozycyjnych, stopu i kierunkowskazów są realizowane całkowicie przez diody LED.


Tworząc DynaView Evo2, Hella skonstruowała pierwszy akcesoryjny system świateł zakrętowych na świecie, który dołącza się do świateł mijania. Łączy on w sobie funkcje bezpieczeństwa świateł zakrętowych z przeciwmgłowymi – w zwartych, okrągłych lampach dodatkowych, które można montować uniwersalnie lub w konkretnych modelach samochodów osobowych, terenowych czy kempingowych.
Zestaw składa się z dwóch różnych lamp dodatkowych (dla prawej i lewej strony) o średnicy 90 mm oraz elektronicznego sterownika umieszczonego w komorze silnika. Wyliczone komputerowo odbłyśniki FF zaprojektowano tak, by lampy jak najszerzej oświetlały przedpole auta. Światło wytwarzane jest przez ekstremalnie silne żarówki halogenowe H7. Po włączeniu świateł mijania lampy zakrętowe aktywują się natychmiast po włączeniu kierunkowskazu lub automatycznie podczas jazdy po zakrętach przy prędkości do 40 km/h. W zależności od potrzeby włącza się albo lampa prawa (na prawych zakrętach) lub lewa (na lewych). Podczas jazdy po zakrętach czujnik przyspieszeń kątowych mierzy prędkość kątową pojazdu i wysyła impuls aktywujący. Po wyjeździe z zakrętu światło jest łagodnie wygaszane.
Światła zakrętowe zapewniają również wyższe bezpieczeństwo podczas cofania. Po włączeniu biegu wstecznego zapalają się obie lampy zakrętowe i szeroko i jasno oświetlają przestrzeń po prawej i po lewej stronie przodu pojazdu. Kolejna zaleta DynaView Evo2: owe dodatkowe lampy są homologowane również jako światła przeciwmgłowe, które można włączyć oddzielnym przełącznikiem. W tym trybie obie lampy aktywowane są jednocześnie, podnosząc bezpieczeństwo jazdy w warunkach ograniczonej przejrzystości powietrza. Metalowy odbłyśnik tych dodatkowych lamp jest wodoszczelny i odporny na zewnętrzne wpływy. Poza dwiema lampami i dwiema żarówkami H7, zestaw DynaView Evo2 obejmuje również elektroniczny sterownik IntelliBeam, wstępnie przyłączone profesjonalne okablowanie, uchwyty wraz z odpowiednimi śrubami, a także szczegółowe instrukcje montażu. Montaż powinien być przeprowadzony przez wykwalifikowany serwis.
W nowych reflektorach głównych „Upgrade” do BMW E46 światła zakrętowe są już zintegrowane w lampie zespolonej. Tu światła zakrętowe są bezzwłocznie aktywowane podczas jazdy po zakrętach przy prędkościach do 70 km/h. Impuls aktywujący wytwarzany jest na bazie ruchu kierownicy i prędkości, a nie czujnika przyspieszeń kątowych.
]1[

Komentarze

Brak komentarzy