Oświetlenie samochodowe – od ponad 100 lat na rynku

, 2 marca 2006, 0:00

Najnowocześniejsze technologie świetlne dla każdego


Najnowsza technika świetlna
Hella jest liderem w dziedzinie innowacji, oferując nowe szanse także warsztatom, mogącym przeprowadzać pozafabryczny montaż najnowszych urządzeń techniki oświetleniowej.


W dziedzinie samochodowej techniki świetlnej i elektroniki innowacje Helli od dziesiątków lat stanowią o trendach i wzorcach. Światowy lider w zakresie nowoczesnego oświetlenia, partner przemysłu samochodowego i handlu oferuje hurtownikom i warsztatom części zamienne i akcesoria – innowacje na polu techniki świetlnej.

Jako światowej skali specjaliści oświetleniowi inżynierowie Helli pracują stale nad innowacyjnymi koncepcjami oświetleniowymi dla przemysłu motoryzacyjnego:


Reflektory ksenonowe i bi-ksenonowe
]1L[
„Noc zmienia się w dzień”: skonstruowanie reflektora ksenonowego stanowi gigantyczny skok wprzód w dziedzinie bezpieczeństwa. Wysokowydajna elektronika steruje w takich systemach regulacją strumienia świetlnego, stałym wydatkiem świetlnym oraz zarządzaniem w przypadku awarii. Jako europejski lider rynkowy na polu techniki ksenonowej Hella jeszcze bardziej rozwinęła tę konstrukcję. Efekt to reflektory bi-ksenonowe. Światło emitowane przez lampę ksenonową jest tu wykorzystywane i do świateł mijania, i drogowych. Hella oferuje szeroką paletę oryginalnych części i akcesoriów do pozafabrycznego montażu w wielu typach samochodów.





Varilis (zmienny inteligentny system oświetleniowy)
]2P[
Kolejnym kamieniem milowym technicznego rozwoju technologii ksenonowej jest Varilis (Variable Inteligent Lighting System), inteligentny system świetlny. Opiera się on na technice ksenonowej, rozszerzając ją jednak o dostosowujące się do sytuacji drogowej, w pełni automatyczne sterowanie wiązką światła. Sterowany czujnikami samochód samodzielnie włącza najrozsądniejszą funkcję świetlną. Bierze przy tym pod uwagę takie przykładowe czynniki jak zakręty, prędkość, stan pogody, rodzaj drogi (autostrada, szosa podmiejska itp.). Hella opracowuje Varilis, wyprzedzając przemysł samochodowy. Obecnie międzynarodowe organizacje normujące pracują nad zmianą przepisów. Prawdopodobnie od roku 2007 można już liczyć na Varilis na europejskich drogach.




Technika diod świetlnych i światłowodowa
]3L[
Wykorzystywanie i dalszy rozwój technik diod świetlnych (LED) to kolejny z punktów ciężkości prac specjalistów z Helli. Diody takie oferują ogromne zalety: niskie zużycie energii, duża trwałość, szybka reakcja włączeniowa, większa swoboda projektowania kształtów tylnych lamp, nowe możliwości w dziedzinie akcesoryjnej. Dzięki cieniutkim płytkom światłowodowym technologii CELIS pojawiają się nowe akcenty na karoseriach i w kabinach samochodów. Hella już przekształciła tę technikę w elementy wyposażenia oryginalnego i innowacyjne akcesoria.





Innowacyjne światła tylne w technice swobodnych pól
]4P[
Design tylnego pasa samochodu ma silny wpływ na indywidualny charakter pojazdu. Opracowując odbłyśniki w technice swobodnych pól, przezroczyste szyby świateł i nowe kombinacje form oraz barw, Hella stwarza większą swobodę designerom. Światło w takich konstrukcjach jest prowadzone przez wysoce skomplikowane, bardzo precyzyjne odbłyśniki w technice swobodnych pól i rozdzielane dokładnie, w ściśle zdefiniowanych dawkach do każdego punktu w polu funkcjonowania tylnej lampy. Hella oferuje szeroką paletę akcesoryjną, umożliwiającą indywidualizację oświetlenia pojazdu.

Szanse rozwoju dla warsztatów
Paleta Helli – części i akcesoria z zakresu oświetlenia samochodowego – oznacza większe i wszechstronne możliwości zwiększania obrotów przez warsztaty. Szerokie możliwości otwiera każda wizyta w warsztacie:
– wymiana zdefektowanych reflektorów lub żarówek – tu decydującą rolę odgrywa jakość i niezawodność oryginalnych części i akcesoriów Helli;
– sprawdzenie ustawienia świateł (w naszej ofercie przyrządy do ustawiania wszystkich rodzajów świateł);
– montaż silnych, dodatkowych świateł przeciwmgłowych lub dalekosiężnych;
– zmiana reflektorów głównych z halogenowych na ksenonowe (np. w BMW serii 5, klasie E Mercedesa, Fordzie Focusie, VW Golfie IV) wraz z dodatkowym zamontowaniem układu oczyszczania reflektorów i automatycznego systemu poziomowania;
– reflektory modułowe do samodzielnego montażu reflektorów (halogenowe, ksenonowe, bi-ksenonowe);
– zamontowanie automatycznych świateł dziennych, etc.

Komentarze

Brak komentarzy