Nowy Bentley Continental GT z zespołami łożyskowymi firmy SKF

, 8 lutego 2006, 0:00

Bentley Continental GT posiada na przedniej osi zoptymalizowane zespoły łożyskowe firmy SKF.
Continental GT to samochód poruszający się na 19- lub 20-calowych kołach, posiadający przednie tarcze hamulcowe o średnicy 405 mm, rozwijający prędkość maksymalną 318 km/h i ważący 2,4 tony. Zaprojektowanie łożysk kół do takiego pojazdu stanowiło więc ogromne wyzwanie. Pomoc w zapewnieniu optymalnej pracy zawieszenia wymagała od inżynierów SKF mnóstwa drobiazgowej pracy, dzięki której jednak udało im się uzyskać w pełni optymalne konstrukcje przednich i tylnych zespołów łożysk i piast. W czasie opracowywania zespołów łożyskowych znacząco zwiększono ich sztywność. Sztywniejsze łożysko piasty to konkretne korzyści: lepsze prowadzenie koła na zakrętach, poprawa sterowności, wyższa jakość prowadzenia samochodu i wspomaganie działania układu kontroli poślizgu koła. Sztywniejszy zespół łożyskowy zmniejsza również luz roboczy hamulca dzięki bardziej precyzyjnej pracy tarcz hamulcowych.
Zespoły łożyskowe zostały zaprojektowane przez inżynierów SKF w Wielkiej Brytanii oraz w należącym do SKF ośrodku badawczym zespołów łożyskowych we Włoszech. Posiadają one również zintegrowane czujniki prędkości przesyłające dane do układów kontroli poślizgu koła.

Komentarze

Brak komentarzy