Bliżej Klienta (przygotowała firma WF PZL – Trading i WF PZL – Sędziszów)

, 24 stycznia 2006, 0:00

Ocena
Przełom roku zawsze skłania każdego z nas do podsumowania i refleksji. Bogatsi o doświadczenia minionego roku, planujemy przyszłość i wierzymy, że nadchodzący rok będzie lepszy i efektywniejszy, zastanawiamy się co będzie w najbliższej i dalszej przyszłości.
Rynek motoryzacyjny w Polsce, a konkretnie rynek części zamiennych, jak szacuje wielu analityków i ekspertów oceniany jest na wartość ok. 8 miliardów złotych.
]1P[
Gra toczy się i będzie się toczyła o wielkie pieniądze. W 2005r. odnotowano 5 % wzrost parku samochodowego w porównaniu do 2004 r., ponad 4 % przyrost ilości warsztatów i serwisów powinien też dać do myślenia przy opracowywanych strategiach przez producentów i dystrybutorów części zamiennych. Pamiętać też należy o ciągłym zasilaniu rynku w nowe i używane samochody.
Preferencje cenowe dotyczące zakupu części, ulegną w niedługim okresie zmianie, na rzecz preferencji jakościowych. Jakość będzie podstawą zakupu. Kojarzenie marki z jakością będzie znakiem rozpoznawczym oferowanych wyrobów.
Wprowadzanie nowych produktów dla zabezpieczenia każdego potencjalnego klienta już jest i będzie bardzo ważnym elementem gry rynkowej, wręcz można określić strategicznym „być albo nie być”. Należy więc wyznaczyć i wytyczyć konieczny kierunek wprowadzania nowych wyrobów na rynek. Potrzeby w tym temacie są duże.
Różnorodność modeli, typów, odmian samochodów oferują koncerny samochodowe wprowadzając co rusz nowe innowacje i udoskonalenia w częściach. Późniejsze potrzeby rynku skłaniają dystrybutorów do rozszerzania swojej oferty na rynku wtórnym.
W tej grze rynkowej mają też udział z pozoru niewielkie, ale jak ważne urządzenia nazywane popularnie filtrami. Każdy doświadczony mechanik wie jaką istotną rolę odgrywają w niezawodnej pracy „serca” samochodu jakim jest silnik. Może nieraz doświadczyliśmy sami co znaczy dobry filtr w niezawodnej pracy silnika? Ile kosztuje remont silnika?
Można tu tylko dodać: nie warto oszczędzać na filtrach. Zaoszczędzisz na tym elemencie, stracisz na remoncie.

]2L[
Takie Same
Filtry i wkłady Wytwórni Filtrów „PZL – Sędziszów” dostarczane są na rynek I-go montażu i rynek części zamiennych. Są bardzo cenione nie tylko w Polsce ale też i na świecie. Taką opinię zawdzięczają przede wszystkim bardzo wysokiej jakości, stabilności produkcji, a to z kolei skutkuje niezawodną eksploatacją.
Zawdzięcza się to doświadczonej załodze (pierwszy filtr został wyprodukowany w 1955r.) i stosowanym testom porównawczym w laboratorium. Wprowadzony i stosowany system ISO/TS 16946 dodatkowo utwierdza, że jakość w „Sędziszowie” nie ma tajemnic. Filtry z „Sędziszowa” mają identyczne parametry technologiczno-filtracyjne z filtrami potentatów światowych. Oczywiście, odpowiadają standardom „części oryginalnych” wg wymogów GVO czyli rozporządzenia motoryzacyjnego Unii Europejskiej. Wytwarzanie wkładów i filtrów odbywa się wg porównywalnej technologii, z tych samych materiałów co światowi liderzy z branży filtracyjnej.
Warsztaty i serwisy oferujący filtry tego producenta mają pewność, że ich klienci rzeczywiście płacą za najlepszy produkt i mają pełną gwarancję z tytułu dobrze wykonanej usługi.

Nowości
W tym roku nie zabraknie nowości i premier samochodowych. Sądząc po ich liczbie nie widać recesji na naszym rynku. Jak podają analitycy firmy Samar – całkowita produkcja samochodów osobowych wyniosła w ciągu całego 2005 r.: 527 tysięcy 20 szt., co jest wynikiem o 2,11 procent lepszym niż w roku 2004. Wydaje się jednak, że najbliższe miesiące nie będą łatwe dla dealerów samochodowych. Rok 2005 był najgorszy w okresie ostatnich czternastu latach. Sprzedaż nowych samochodów osobowych w roku 2005 zamknęła się liczbą 235 521 sztuk, co oznacza spadek o niemal 26,0 % w porównaniu z rokiem poprzednim. Samar także podał, że sprzedaż pojazdów dostawczych wyniosła w całym 2005 roku: 35 106 szt., o 3.1% mniej niż rok wcześniej. Dla dystrybutorów części zmiennych dobrą wiadomością jest utrzymująca na wysokim poziomie koniunktura przyrostu samochodów osobowych używanych. Roczny ich przyrost szacuje się na poziomie blisko ok. 1 miliona. W sumie co roku na rynek Polski trafia ponad 1,2 miliona samochodów. Dane te wymagają pewnej korekty. Nie można tak po prostu sumować importu ze sprzedażą, skoro według szacunkowych ocen, sprzedaż sprowadzonych z zagranicy samochodów oscyluje w granicach 50 – 70 %.
Uzupełniając przytoczoną statystkę należy wspomnieć, że po Polskich drogach pod koniec ubiegłego roku jeździło ok. 1,7 mln samochodów przystosowanych do napędu gazem płynnym LPG z ogólnej liczby ponad 13 mln zarejestrowanych aut.
W ostatnich 2-óch latach, po odliczeniu pojazdów które wycofano z rynku, przybywa u nas rocznie 300-350 tys. takich szt.
Widać, że potrzeby rynku w zakresie części zamiennych są i będą olbrzymie.


Filtry i wkłady Wytwórni Filtrów PZL – Sędziszów każdego roku montuje się w milionach samochodów. Wytwarza się i oferuje w bardzo szerokiej gamie.
Cechy: jakościowe, niezawodnościowe, trwałościowe ,to elementy nie tylko uznane ale i dla każdego użytkownika najistotniejsze. Chcąc temu podołać w 2005 r. oferta Wytwórni rozszerzyła się o 68 pozycji wkładów i filtrów, skutkowało to możliwością zastosowania w 1028 modelach wersjach samochodów. Jeżeli dodatkowo popatrzymy poprzez ilość znajdujących się w Polsce zakładów produkujących silniki możemy być dumni, że Polska jest „silna” silnikami. Do wielu z tych zakładów dostarczane są wyroby z „Sędziszowa”. Śmiało można powiedzieć, że wprowadzenie nowych wkładów i filtrów jest koniecznością w świetle pojawiających się potrzeb filtracyjnych. Jest to wyzwanie dla ugruntowania marki produktów Wytwórni Filtrów „PZL – Sędziszów” S.A.

Struktura Sprzedaży
Analizy i badania rynku przeprowadzone przez MotoFocus i zamieszczone w poprzednich nr Świata Motoryzacji a dotyczące poszczególnych grup filtrów niemal dokładnie pokrywają się co do sprzedaży w Wytwórni z zamieszczonymi wynikami udziału w strukturze sprzedaży filtrów oleju, paliwa, powietrza, przeciwpyłkowych w Polsce.
Osiągnięte wyniki wręcz narzucają bycia konsekwentnym w działaniach, to pozwala nie tylko przetrwać ale i efektywniej prowadzić rozwój.


Aktywna Dystrybucja
W świecie każdego biznesu, właściwie prowadzona promocja to nie tylko ceny, przedłużone terminy płatności, ale partnerstwo i coraz powszechniej stosowane dowartościowanie Partnerów Handlowych poprzez atrakcyjne nagrody zachęcające do dalszej współpracy.
Aby podołać tym zagadnieniom w „Wytwórni” w wyniku restrukturyzacji została powołaną Spółką handlowa WF PZL Trading, która z powodzeniem realizuje powyższe przedsięwzięcia.
Wprowadzony system CDN i CRM pozwala Spółce na zarządzanie na światowym poziomie, czyli szybszą, sprawniejszą, efektywniejszą i kompleksową obsługę w realizowani otrzymywanych zamówień i rozwiązywaniu zgłaszanych problemów.
Przymioty obok których nie da się obojętnie przejść.
Należy też dodać, że oferta nie tyko obejmuje filtry motoryzacyjne ale i filtry hydrauliczne i inne linie produktowe; świece, kosmetyki i inne.

Komentarze

Brak komentarzy