BMW stawia na technologię Continental

, 24 stycznia 2006, 0:00

Najnowsze modele BMW M5 sedan oraz M6 coupe, zostały wyposażone w zaawansowany system hamulcowy Continental Automotive MK60 E5. Aby wzmocnić dynamikę jakości jazdy aut o pojemności 507 koni mechanicznych, BMW wyposażyło swoje modele w opony ContiSportContact 2. Natomiast wentylator chłodnicy oraz przewody wodne i membrany z ContiTech zapewniają 10-cylindrowemu silnikowi wysokie osiągi oraz niezawodną pracę w doskonałych warunkach termicznych.
System hamulcowy MK60 E5 jest najnowszym osiągnięciem Continental Automotive Systems. Oprócz zwykłego czujnika kontroli ciśnienia w pompie hamulcowej, system ma dodatkowe cztery czujniki ciśnienia. Analogowe zawory odcinania i blokowania pracujące non stop zapewniają dokładną kontrolę właściwego ciśnienia w układzie hamulcowym. Urządzenie pozwala na dokładną regulację ciśnienia na poszczególne koła w trakcie hamowania zapewniając doskonałą wzdłużną oraz poprzeczną stabilność pojazdu. To wpływa na skrócenie drogi hamowania, dokładniejsze sterowanie procesem hamowania oraz pełną stabilność pojazdu w trakcie wykonywania trudnych manewrów. Dodatkowe funkcje MK60 takie jak Hill Start Assist /w połączeniu ze standartową transmisją SMG/, automatyczne suszenie tarcz hamulcowych w przypadku ich zawilgocenia w warunkach deszczowej pogody /Rain Brake Support/ oraz dodatkowe wyposażenie prewencyjne układu hamulcowego specjalnie dla sytuacji awaryjnego hamowania (Redy Brake Alert) zwiększają komfort i bezpieczeństwo jazdy.
System Dynamic M pozwala na optymalną koordynację dynamiki silnika, przeniesienia napędu, zawieszenia oraz systemu hamulcowego. W tym trybie zaprojektowanym dla potrzeb BMW M, specjalny układ hamulcowy pozwala na większą swobodę jazdy. Umożliwia to pokonywanie zakrętów z kontrolowanym poślizgiem.

Komentarze

Brak komentarzy