Nowy katalog filtrów kabinowych MANN dla samochodów osobowych

, 16 listopada 2005, 0:00

Dla warsztatów i serwisów samochodowych zajmujących się klimatyzacją już niebawem do dyspozycji będzie nowa usługa MANN-FILTER.
Od 1 grudnia 2005 dla warsztatów i zakładów serwisujących urządzenia klimatyzacyjne w samochodach osobowych dostępny będzie specjalnie przygotowany osobny katalog filtrów kabinowych MANN.
Na 36 stronach znajdą się niezbędne, ułożone w przejrzysty sposób informacje. Katalog zawierać będzie informacje na temat modelu samochodu i specyficznego dla niego urządzenia klimatyzacyjnego. Obejmować on będzie ponad 200 filtrów kabinowych dla samochodów osobowych, z czego blisko 40 to filtry do najnowszych modeli samochodów z roku 2005.
]1P[
Szczególną zaletą katalogu są dane co do miejsca montażu fabrycznego filtra kabinowego oraz szacunkowy czas montażu filtra. Na podstawie tych wartości serwisanci będą mogli oszacować klientowi czas trwania wymiany filtra.
Katalog filtrów kabinowych MANN będzie automatycznie rozsyłany i udostępniany warsztatom i punktom serwisowym.

Łącznie do dyspozycji klientów jest ponad 280 filtrów kabinowych marki MANN-FILTER do ponad 600 modeli samochodów osobowych, ciężarowych, autobusów i maszyn rolniczych. Kompletny program filtrów MANN-FILTER uaktualniany jest regularnie co 2 tygodnie na stronie www.mann-filter.com

Informacje uzupełniające:


Włóknina czyści powietrze, węgiel aktywny również
W przypadku filtrów kabinowych rozróżnia się filtry tzw. cząsteczkowe lub przeciwpyłkowe oraz filtry tzw. kombi, które dodatkowo posiadają warstwę węgla aktywnego. Filtry cząsteczkowe składają się z materiału włókninowego, który w przypadku wysokiej jakości bez mała w 100 procentach wychwytuje kurz, sadze i pyłki. W kombinacji z warstwą węgla aktywnego filtry te pochłaniają również szkodliwe gazy i spaliny. Filtr kabinowy adsotop marki MANN-FILTER adsorbuje do 95% wszystkich szkodliwych gazów, jak ozon, czy tlenek azotu.


Podstawowym materiałem do produkcji węgla aktywnego są łupiny orzechów kokosowych, które po zmieleniu przekształcane są w rodzaj chłonnej gąbki. Aktywny – oznacza, że węgiel adsorbuje molekuły gazu, czyli łączy je na powierzchni porów. Wydajność węgla aktywnego zależna jest od struktury porów i wielkości wewnętrznej powierzchni. Węgiel aktywny w postaci ziaren o wielkości 1 milimetra wiązany jest w filtrze kabinowym, przy czym do jednego filtra zużywa się od 100 do 300 gramów węgla aktywnego. Np. filtr kabinowy MANN CUK 2862 do Golfa IV ma powierzchnię ok. 23 boisk piłkarskich (ca. 150.000 m2).


Jakość filtra tkwi w detalach
Różnice występują przede wszystkim w procesie obróbki filtrów. Nie chodzi tu przy tym o to, jak dobre są właściwości filtra, ale także o to jak dobre jest medium (materiał) filtracyjny w obudowie filtra oraz jak rozwiązana jest kwestia doprowadzania powietrza. Ważną rzeczą jest samo medium filtracyjne, które w przypadku produktów marki MANN-FILTER składa się z kilku warstw. Jedna warstwa separuje większe ziarna kurzu o wielkości ponad 5 mikrometrów, druga warstwa – o znacznie mniejszych porach separuje cząsteczki o wielkości 1 mikrometra. Filtry kombi mają dodatkowo trzecią warstwę, która służy stabilizacji i jest nośnikiem dla węgla aktywnego. Ziarna węgla aktywnego znajdują się między drugą i trzecią warstwą, aby chronić przed cząsteczkami kurzu i realizować optymalną adsorpcję.


Niska utrata ciśnienia
W przeciwieństwie do filtracji powietrza silnikowego, przy której silnik zasysa powietrze pod wysokim podciśnieniem, filtr kabinowy odpowiada za bardzo dużą ilość zasysanego powietrza przy stosunkowo słabszej dmuchawie.


Stopień separacji, pojemność zanieczyszczeń materiału i utrata ciśnienia (różnica ciśnienia między stroną czystą i brudną filtra) mają na siebie wzajemny wpływ. Zmiana jednych parametrów powoduje znaczną zmianę innych. Poprzez relatywnie ograniczoną wydajność dmuchawy główna uwaga musi być zwrócona na możliwie ograniczoną utratę ciśnienia przy jednoczesnej wysokiej wydajności separacji i pojemności zanieczyszczeń.
Osiąga się to poprzez stałe doskonalenie mediów filtracyjnych i specjalne ich fałdowanie. Na tym polu niezbędna jest odpowiednia aktywność badawczo-rozwojowa, aby spełniać coraz wyższe wymagania producentów samochodów odnośnie montażu coraz wydajniejszych filtrów na coraz bardziej ograniczanych powierzchniach montażowych.

Komentarze

Brak komentarzy