Bosch Diesel Centrum naprawi każdego diesla

, 13 października 2005, 0:00

Udział rynkowy pojazdów z tymi silnikami stale rośnie głownie za sprawą systemów zasilania Common Rail oraz elektronicznie sterowanych pomp rozdzielaczowych. Równolegle z wprowadzeniem nowoczesnego osprzętu stanowiącego fabryczne wyposażenie silników firma Bosch przystąpiła do rozwoju technologii naprawy produkowanych podzespołów Diesla.

Dzięki temu jest możliwa naprawa pomp wtryskowych elektronicznie sterowanych typu VP 29/30/44 oraz pomp wysokociśnieniowych Common Rail typu CP1, CP2 oraz CP3 wraz z wtryskiwaczami stosowanych zarówno w samochodach osobowych, dostawczych jak i ciężarowych.

Przyczyną niesprawności całego układu jest bardzo często uszkodzenie jednego elementu w pompie wtryskowej, wtryskiwaczu lub układzie sterowania. Naprawa podzespołów to oszczędność czasu i pieniędzy.

Doświadczenie pokazuje również, że przyczyną uszkodzenia pompy może być zastosowanie paliwa niewłaściwej jakości. Niewłaściwe paliwo może prowadzić do całkowitego uszkodzenia pompy, choć nie zawsze wszystkie części pompy są całkowicie zniszczone. Zależy to zapewne od czynnika zawartego w paliwie, który spowodował uszkodzenie. Opłacalność naprawy zależy od stopnia uszkodzeń.

Naprawa pomp nowoczesnych układów silników wysokoprężnych polegająca jedynie na rozebraniu, oczyszczeniu, wymianie części i złożeniu pompy nie jest dopuszczalna. Każda pompa po naprawie musi być dokładnie sprawdzona na fabrycznym urządzeniu testowym. Z obserwacji rynkowych wynika, że część mechaników nieświadomych konsekwencji rozbiera pompy i próbuje naprawić pompę testując ją na samochodzie. Taka pompa nigdy nie jest w pełni sprawna, pracuje jedynie w częściowym zakresie obciążeń, ale w najmniej spodziewanych okolicznościach może zawieść. Konsekwencjami takiej naprawy jest wyższe zużycie paliwa, spadek mocy i niespełnienie parametrów ekologicznych systemu. Nieprawidłowy kąt wtrysku może prowadzić do przegrzewania, a w konsekwencji uszkodzenia silnika.

Profesjonalną naprawę nowoczesnych układów Diesla zapewniają autoryzowane przez firmę Bosch serwisy Bosch Diesel Centrum posiadające odpowiednie wyposażenie i wyszkolonych w Centrum Szkoleniowym w Niemczech pracowników. Są to:







BDC Wachowiak
ul. Osadnicza 30
63-700 Krotoszyn
tel. 062/725-35-65
fax 062/722-67-16
BDC Eko-Diesel-Service
Andrzejów Daranowski 1a
96-500 Sochaczew
tel. 046/862-12-61
fax 046/862-12-56
BDC Bojarski
ul. Pomorska 57b
74-100 Gryfino
tel. 091/415-02-90
fax. 091/432-65-54
BDC PKS Oława
ul. Opolska 50
55-200 Oława
tel. 071/313-24-70
fax 071/313-31-40

Komentarze

Brak komentarzy