Separator transmisyjny (materiał przygotowała firma Minitronik)

, 12 października 2005, 0:00

Firma „Minitronik” przygotowuje produkcję nowego urządzenia – separatora transmisyjnego.
Jest to urządzenie, dzięki któremu można skutecznie zabezpieczyć KTS-a (i nie tylko, ale wszystkie urządzenia pracujące na liniach komunikacyjnych „K” i „L”) przed uszkodzeniami wynikłymi wskutek (tak w samochodach osobowych jak i ciężarowych):  
1. Błędnego podłączenia
2. Uszkodzonej instalacji pojazdu, w tym zwarć linii komunikacyjnych do plusa zasilania
3. Uszkodzonego alternatora (zbyt wysokie napięcie, zakłócenia impulsowe) oraz rozrusznika (przepięcia przy rozruchu silnika) a zatem jednym słowem wszystkich sytuacji, które mogą wystąpić w samochodzie i spowodować uszkodzenie testera.
Ponadto umożliwia:
1. Współpracę KTS-ów i innych z samochodami ciężarowymi i innymi o napięciu nominalnym 24V
2. Sygnalizację stanu transmisji (optyczną) z uwzględnieniem sygnalizacji uszkodzeń linii komunikacyjnych (zwarcia do masy i do plusa zasilania)
3. Stabilną pracę testerów w samochodach nawet w czasie rozruchu silnika (typowo transmisja w tym czasie zostaje przerwana, co uniemożliwia np. test kompresji silnika czy diagnostykę w przypadku, gdy silnik nie chce dać się uruchomić).

Opisany separator został zaprojektowany dla testerów Bosch KTS 520 i 550, ale zasada działania jest identyczna dla wszystkich testerów pracujących na liniach komunikacyjnych „K” i „L”. Różnice mogą wystąpić jedynie w wydajności prądowej niezbędnej do zasilania testera. Z tych też względów separator może być używany do wszystkich testerów pod warunkiem dopasowania prądu obciążenia do zasilania testera. W innych wersjach separatory wykonywane są na indywidualne zamówienia.
W celu umożliwienia ciągłej pracy testera z pojazdem posiadającym rozładowany akumulator, oraz w przypadkach rozruchów silnika powodujących ze względu na spadki napięć w instalacji zrywanie komunikacji z testerem – separator został wyposażony w dodatkowe gniazda zasilania zewnętrznego.
Urządzenie wykonane jest w obudowie z ABS (Hammond Canada) w technice mieszanej montażu przewlekanego i SMD. Zastosowana technologia powoduje, że urządzenie jest wstrząsoodporne oraz wodoodporne.
Sygnalizację stanu pracy urządzenia stanowią diody elektroluminescencyjne w ilości 7 sztuk. Dzięki zastosowaniu złącz produkcji Hirschmann urządzenie jest w pełni kompatybilne z przewodami uniwersalnymi Bosch , co powoduje że wzajemne połączenie urządzeń nie stanowi najmniejszego problemu. Przy zastosowaniu innych złącz możliwe jest podłączenie z innymi urządzeniami (testerami) np. przy zastosowaniu złącz OBD2 ze wszystkimi testerami wyposażonymi w takie złącza (w zakresie pracy na liniach komunikacyjnych K i L).
]1L[
Podstawowe dane techniczne:
– napięcie zasilania – 12 – 30 V DC
– pobór prądu – 0,1A + prąd zasilania testera
– wydajność prądowa – 1A – prąd chwilowy (10 s)
– 0,25A – prąd ciągły
– jednokierunkowa transmisja [tester -> pojazd] – linia L
– dwukierunkowa transmisja – linia K
– zabezpieczenia:
– półprzewodnikowy bezpiecznik obwodu zasilania – zwłoczny 1.65 A
– elektroniczny bezpiecznik samo powracający nadprądowy 1.1A i temperaturowy radiatora 130 stopni C
– polaryzator i separator obwodów zasilania o max prądzie obciążenia15A
– elektroniczne bezpieczniki samo powracające 0,25A na liniach komunikacyjnych K i L
– elektroniczny bezpiecznik przepięciowo – tłumiący obwodu zasilania testera 15,5V
– nadnapięciowy wyłącznik urządzenia o napięciu zadziałania 30V

Więcej informacji:
Artur Schinohl
Specjalistyczny Zakład Elektroniki „Minitronik”
Tel. 0-502 701 418

Komentarze

Brak komentarzy