Technologia pochłaniania hałasu Sound Absorber firmy Hankook

, 2 grudnia 2016, 0:09

Audi AG wybrało ogumienie firmy Hankook z segmentu Ultra-High Performance jako oryginalne wyposażenie dla swoich pojazdów. Nowa technologia Sound Absorber zostanie wykorzystana po raz pierwszy w sztandarowych oponach Hankook Ventus S1 evo SUV. Modele Audi Q7, w tym nowy Audi SQ7 TDI, będą fabrycznie wyposażone w opony o rozmiarze 22 cali. Wybór firmy Audi AG podyktowany jest skutecznym połączeniem wydajności i komfortu ogumienia.

Firma Hankook Tire będzie dostarczać swoje opony jako oryginalne wyposażenie pojazdów Audi Q7, w tym niedawno wprowadzonego modelu Audi SQ7 TDI. Pierwsza edycja Audi Q7 z oznaczeniem „S”, stworzona przez niemieckiego producenta samochodów klasy premium, to najmocniejszy samochód sportowo-użytkowy (SUV) z silnikiem wysokoprężnym dostępny na rynku. Pojazd ten wykorzystuje rozmaite innowacyjne technologie. Niektóre z nich zastosowano po raz pierwszy w historii motoryzacji. Modele SQ7 TDI wraz z pokrewnymi modelami Q7 opcjonalnie wyposażone będą m.in. w uniwersalne opony z segmentu Ultra-High Performance Ventus S1 evo² SUV w rozmiarze 285/35 R 22 106 Y XL z nową technologią firmy Hankook znaną pod nazwą Sound Absorber.

Inżynierowie Hankook opracowali specjalny wzór bieżnika, nie zmniejszając przy tym komfortu oczekiwanego w tej klasie luksusowych pojazdów. Zazwyczaj wgłębienia opon o małej masie i niewielkim stosunku szerokości do wysokości powodują większy poziom hałasu. Jego zmniejszenie miało decydujące znaczenie i było najważniejszym punktem podczas opracowywania opon, które miały charakteryzować się wysokimi osiągami przy jednoczesnym zapewnianiu przyjemności z jazdy.

Na potrzeby sztandarowego ogumienia Ventus S1 evo SUV inżynierowie Hankook przystosowali firmową technologię produkcji cichych opon o nazwie Sound Absorber®. Wewnątrz opon umieszczana jest specjalna, pochłaniająca dźwięk warstwa pianki poliuretanowej. Następnie jest ona łączona z cienką warstwą materiału Sealguard marki Hankook. Wybierając opony Hankook Ventus S1 evo SUV, firma Audi otrzymała ogumienie łączące sportową i dynamiczną charakterystykę jazdy z wysokim komfortem zawieszenia oraz bardzo niskim hałasem i oporem toczenia. Pragnąć spełnić wymagania kierowców samochodów sportowo-użytkowych klasy premium, zadbano również o bezpieczeństwo (np. przyczepność na mokrej nawierzchni).

Dzięki zaawansowanym technologiom wykorzystanym do opracowania opon Ventus S1 evo² SUV (np. bieżnik wielokątowy oraz karkas wykonany z podwójnej warstwy włókna wiskozowego) odznaczają się one maksymalną powierzchnią styku z podłożem w każdych warunkach. Ogumienie imponuje nie tylko niesłychanie zmniejszoną tendencją do akwaplanacji, ale także optymalną powierzchnią styku, która pozwala zachować doskonałą przyczepność zarówno na suchej, jak i mokrej nawierzchni. Znacznej poprawie uległo także prowadzenie pojazdu oraz poziom bezpieczeństwa, podczas jazdy przy dużych prędkościach. Zainspirowany wyścigami serii DTM innowacyjny, 3-warstwowy projekt bloku z układem schodkowym zewnętrznych bloków żebra, zapewnia równomierną powierzchnię styku pomimo zużywania się opony, czemu zawdzięczamy doskonałą przyczepność w całym okresie jej eksploatacji.

Nowoczesna mieszanka polimeru styrenu i krzemionki o doskonałych właściwościach gwarantuje nie tylko zwiększoną przyczepność na mokrej nawierzchni, ale także zmniejszony opór toczenia oraz jest bardziej przyjazna dla środowiska. Dzięki zmniejszonemu zużyciu i poprawionej odporności na działanie wysokich temperatur, opona ta, ma także dłuższy przebieg, a co za tym idzie – jest jeszcze bardziej ekonomiczna. Zaawansowany system chłodzenia opony pozwala na szybsze odprowadzanie ciepła w celu lepszego prowadzenia i przedłużenia całego cyklu życia opony.

 

Komentarze

Brak komentarzy