Nowa strategia firmy NSK dla aftermarketu

, 18 listopada 2016, 10:29

Jakiś czas temu pisaliśmy o wejściu firmy NSK na niezależny rynek części samochodowych (IAM). Aby zapewnić uzyskanie optymalnych udziałów rynkowych, spółka NSK opracowała uporządkowaną strategię wejścia na aftermarket, która ma zapewnić partnerom firmy i właścicielom warsztatów osiągniecie większej wydajności, zyskowności i efektywności.

Firma NSK jest przekonana, że istnieją dobre prognozy wzrostu dla rynku IAM, zwłaszcza w przypadku łożysk kół. Spółka jest producentem OE, dostarczającym na rynek już trzecią generację łożysk piast kół, tak więc wejście na rynek wtórny części samochodowych stanowi kolejny logiczny krok w rozwoju firmy.

W przypadku Europy Zachodniej firma NSK początkowo skupi się na wiodących rynkach Niemiec i Francji, pomimo że są one mocno nasycone i charakteryzują się wysoko rozwiniętą konkurencją. Kolejną docelową lokalizacją jest Rosja, która jako rynek wschodzący charakteryzuje się odmienną dynamiką i bardzo dużym potencjałem ekspansji. Struktura popytu i sposób prowadzenia biznesu bardzo się różnią w Rosji, dając możliwości szybkiego wzrostu. Firma NSK kieruje swoje zainteresowanie również w stronę rynków wschodzących, takich jak Turcja i Bliski Wschód.

– „Intensywnie pracowaliśmy nad rozwojem wartościowych propozycji, grupując je w optymalne oferty o przystępnej cenie i jakości OE oraz starając się zapewnić niezawodność dostaw." – mówi Paul Cranston, dyrektor ds. niezależnego rynku samochodowego w NSK Europe.

Firma NSK obchodzi w 2016 r. 100-lecie działalności i z optymizmem patrzy w przyszłość dzięki strategii dla rynku IAM oraz koncepcji "Vision 2026".

– „Istotne jest, aby nasza działalność osiągnęła kolejny etap rozwoju." – mówi Jürgen Ackermann, Dyrektor Generalny NSK Europe Ltd. – „Rynek części zamiennych w ciągu ostatniej dekady doświadczył wyjątkowego wzrostu, dlatego dziś jest dobry czas, aby korzystać z naszej wiedzy eksperckiej i zasobów, odpowiadając na potrzeby rynku IAM."

W kategoriach krótkoterminowych głównym celem firmy w nadchodzących miesiącach będzie zwiększenie poziomu rozpoznawalności marki NSK w zakresie części zamiennych dla samochodów.  Co więcej, w ciągu następnych 3 do 5 lat spółka chce dokonać skokowej zmiany na rynku i zbudować długoterminowe partnerstwo we wszystkich krajach, które leżą w gestii odpowiedzialności NSK Europe – od Władywostoku na dalekim wschodzie Rosji do Reykjaviku w Islandii.

Aby ułatwić ten proces spółka NSK uruchomiła specjalną stronę (www.nsk-autoaftermarket.com) dla klientów z rynku IAM, na której można znaleźć szczegółowe informacje o liniach produktowych i usługach firmy.

Dowiedz się więcej

NSK na targach Automechanika 2016
NSK na targach Automechanika 2016

Firma NSK po raz pierwszy wzięła udział w targach Automechanika we Frankfurcie. Firma wykorzystała swoją obecność na imprezie wystawienniczej, aby przekazać ważną wiadomość swoim klientom – komponenty, takie jak łożyska piast kół, będą obecnie dostępne na niezależnym rynku części samochodowych. Według zapewnień NSK, produkty które zostały wprowadzone na rynek pod nową marką ProKIT będą oferować […]

NSK z internetowym serwisem dla aftermarketu
NSK z internetowym serwisem dla aftermarketu

W czasie trwania targów Automechanika 2016 firma NSK uruchomiła stronę dla niezależnego rynku samochodowego. Debiut internetowego serwisu informacyjnego wspiera wejście firmy na aftermarket. Strona dostępna obecnie w wersji angielskiej i niemieckiej (wersja francuska i rosyjska pojawią się przed końcem 2016 r.) oferuje możliwość zapoznania się z ofertą NSK dla warsztatów i hurtowników, obejmującą produkty i […]

Komentarze

Brak komentarzy