Akumulatory Bosch z kratką dodatnią w technologii PowerFrame®

, 16 listopada 2016, 23:31

Trwałość akumulatora, jego odporność na uszkodzenia oraz zachowanie parametrów w całym okresie użytkowania zależy od jakości kratki ołowianej.

Technologia PowerFrame®

W akumulatorach Bosch kratka dodatnia produkowana jest przez wytłaczanie z ołowianej taśmy. Jest to technologia zapewniająca precyzyjne wykonanie oraz zwiększoną odporność na korozję. Proces wytłaczania odbywa się pod bardzo dużym ciśnieniem. Uzyskane tak zagęszczenie stopu powoduje zmianę jego struktury tak, że praktycznie nie posiada na swojej powierzchni zanieczyszczeń wrażliwych na działanie kwasu siarkowego.

Powierzchnia kratki jest przez to w znacznie mniejszym stopniu narażona na korozję i nie ulega osłabieniu zachowując stabilność oraz odporność na pęknięcia i uszkodzenia. Ogranicza to możliwość przerwania separatora i powstania zwarcia przez zetknięcie z kratką ujemną.

Budowa kratki

Obramowanie wpływa na poprawę odporności mechanicznej. Zabezpiecza przed odkształceniami podczas wibracji w codziennym użytkowaniu i ogranicza odpadanie masy aktywnej, chroniąc akumulator przed uszkodzeniem. Zaokrąglone krawędzie ramki pozwalają uniknąć ryzyka przerwania separatora, w którym umieszczona jest płytka. Porowata powierzchnia daje lepsze przyleganie masy aktywnej. Dzięki temu nawet w przypadku dużych obciążeń przy rozruchu silnika w ujemnych temperaturach lub podczas częstej jazdy na krótkich odcinkach w warunkach miejskich akumulator zachowuje pełną sprawność.

Chorągiewka służąca do połączenia poszczególnych płyt w blok, przesunięta została w kierunku środka ramki. Zmniejsza to znacząco ryzyko powstawania naprężeń w miejscu łączenia chorągiewki z ramką. Promienisty układ żyłek wewnątrz kratki oraz umieszczenie chorągiewki na środku skraca drogę jaką muszą pokonać ładunki elektryczne. Grubość żyłek jest proporcjonalna do rosnącej wraz ze zbliżaniem się do chorągiewki ilości przepływających ładunków elektrycznych. Dlatego też im bliżej chorągiewki, tym grubsze są żyłki w kratce. Poprawia to sprawność i wydajność akumulatora podczas pracy i zapewnia szybsze ładowanie.

Dzięki zastosowaniu wytłaczanej kratki dodatniej, wykonanej w technologii PowerFrame® akumulatory Bosch zapewniają do 20% dłuższą żywotność, niż w przypadku standardowych akumulatorów.

Innowacyjna technologia to także do 30% więcej mocy rozruchowej oraz zwiększona odporność na częste cykle ładowania i rozładowania, a także pracę w niskich temperaturach.

Więcej informacji na stronie: www.akumulatorybosch.pl

Dowiedz się więcej

Konieczna naprawa wtryskiwaczy? Nie ryzykuj, zaufaj specjalistom!
Konieczna naprawa wtryskiwaczy? Nie ryzykuj, zaufaj specjalistom!

Awarie najważniejszych komponentów w silniku diesla to zawsze istotny test dla warsztatu. Test, który może zdecydować o poziomie satysfakcji klienta. Chcesz zachować dobrą renomę i mieć pewność wykonanej naprawy? Sprawdź koniecznie Bosch Quality Scan. Bądź spokojny o jakość naprawy Naprawa wtryskiwaczy Common Rail czy pomp wtryskowych wymaga zachowania dokładności i precyzji co do setnych części […]

Szkolenia techniczne dla mechaników samochodowych oraz doradców serwisowych
Szkolenia techniczne dla mechaników samochodowych oraz doradców serwisowych

Centrum Szkoleniowe Bosch w Warszawie zaprasza Doradców Serwisowych oraz Pracowników punktów obsługi klienta na szkolenia techniczne z zakresu silników benzynowych, diesla oraz komponentów Common Rail i dokumentacji ESI. Dla mechaników dedykowane są szkolenia z zakresu diagnostyki pojazdów, diagnostyki silników benzynowych z pośrednim wtryskiem, silników diesla oraz napraw komponentów diesla. Szczegółowe informacje i zapisy na stronie […]

Świece żarowe metalowe czy ceramiczne?
Świece żarowe metalowe czy ceramiczne?

Tradycyjnie świece żarowe posiadają metalową rurkę grzejną, jednak w niektórych silnikach pojawiają się świece ceramiczne. Element grzejny jest w nich wykonany z azotku krzemu, który jest odporny na wysokie temperatury i obciążenia mechaniczne.   Stąd ceramiczna świeca żarowa nagrzewa się szybciej i do wyższych temperatur – rzędu 1300°C. Nie każdy silnik wymaga jednak tak wysokiej […]

Komentarze

Brak komentarzy