Rusza rozbudowa fabryki hamulców w Dąbrowie Górniczej za 100 mln euro

, 9 listopada 2016, 15:58

Przed końcem 2016 roku rozpocznie się rozbudowa fabryki Brembo w Dąbrowie Górniczej. Na dodatkowych 22 tys. mkw powierzchni powstanie trzecia linia odlewni i 12 linii obróbczych. Moce produkcyjne wzrosną o 100 000 ton rocznie, z opcją produkcji żeliwa szarego (tradycyjnie używanego do produkcji tarcz) i żeliwa sferoidalnego (stosowanego do odlewania zacisków przeznaczonych do lekkich pojazdów użytkowych).

Nowa powierzchnia produkcyjna, zaprojektowana zgodnie z najwyższymi standardami Brembo, będzie zintegrowana z istniejącym obiektem i zaprezentuje najnowszy stan wiedzy w zakresie jakości i konkurencyjności.

– „Jako Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych jesteśmy bardzo zadowoleni z decyzji Brembo o kolejnej inwestycji w Polsce. To kolejny dowód, że przemysł motoryzacyjny w Polsce to ważny filar gospodarki. Członkowie SDCM co roku inwestują setki milionów złotych w rozwój polskiego przemysłu. Działania takie tworzą wiele nowych miejsc pracy w niezwykle dynamicznie rozwijającym się sektorze motoryzacyjnym. Warto zauważyć, że tworzone są nie tylko stanowiska dla pracowników produkcji, ale także kadry inżynierskiej zajmującej się badaniami i rozwojem produktów. Jest to dobra informacja dla całej gospodarki. Na nowej fabryce zyskają nie tylko wykwalifikowani pracownicy, ale cały region.” – powiedział Alfred Franke, prezes SDCM.

Ten istotny, nowy projekt przemysłowy jest odpowiedzią na stały wzrost europejskiego popytu na tarcze hamulcowe i zaciski pływające. Ponadto, jest to także rezultat uzyskania przez Brembo dwóch nowych kontraktów z firmą Mercedes-Benz dla samochodów osobowych i pojazdów użytkowych.
Firma Brembo została wybrana jako dostawca tarcz hamulcowych o jakości wyposażenia oryginalnego (OE) dla nowej generacji pojazdów z napędem na tylne koła produkowanych przez niemiecką firmę (klasy E, C, S i pochodne). Oprócz tego Brembo dostarczać też będzie tarcze i zaciski do nowego Mercedesa Sprinter.

 

Komentarze

Brak komentarzy