Dunlop wprowadza SP Winter Sport 3D

, 28 września 2005, 0:00

Dunlop wprowadził na rynek nową oponę zimową do samochodów klasy wyższej.
Oponę SP Winter Sport 3D zaprojektowano z myślą o entuzjastach jazdy, dla których najważniejsze są najlepsze osiągi, szczególnie w warunkach zimowych.
Nowa opona z kierunkowym bieżnikiem wyposażona została w trzy różne rodzaje rowków, umieszczone na całej jego powierzchni. Opona zapewnia doskonałą przyczepność oraz wyjątkowe wyniki podczas hamowania na pokrytej śniegiem lub mokrej nawierzchni, zapewniając kierowcy maksymalną kontrolę nad torem jazdy samochodu.
W konstrukcji opony SP Winter Sport 3D zastosowano opracowaną przez Dunlop, sprawdzoną w wyścigach samochodowych technologię Multi Radius Tread (MRT), dzięki której uzyskano jednolite rozłożenie ciśnienia na styku bieżnika z nawierzchnią. Opona posiada bieżnik o trzech różnych typach rowków, które dzielą powierzchnię opony na poszczególne strefy. Obejmują one obszar barku opony oraz boczne części pasa środkowego i blok centralny. Obszar barkowy charakteryzuje się nowymi trójwymiarowymi rowkami. W bocznej części pasa środkowego umieszczono rowki o wysokiej amplitudzie a blok centralny pokrywają tzw. „rowki ściągające”. Każdy ich rodzaj odpowiedzialny jest za inne zadania, które w połączeniu dają niespotykane własności jezdne we wszystkich warunkach jazdy zimą, zapewniając komfort prowadzenia po śniegu, mokrej nawierzchni oraz suchej drodze przy niskich temperaturach.
 ]1L[
Trzy wymiary zimy – trzy bloki
Blok centralny z tzw. „rowkami ściągającymi” zapewnia najwyższe osiągi, własności trakcyjne oraz najlepszą dynamikę hamowania, zwłaszcza na lodzie i śniegu. Z jego obu stron znajdują się boczne części pasa centralnego. Znajdujące się tam rowki zwiększają stabilność boczną opony oraz kontrolę jazdy na mokrej i pokrytej błotem nawierzchni. Równie ważny jest obszar barkowy z rowkami trójwymiarowymi, które dzięki swojej wyjątkowej elastyczności oraz efektowi wzajemnego blokowania się, gwarantują optymalną przyczepność na śniegu i lodzie i suchej nawierzchni.
Wzajemnie blokujące się trójwymiarowe rowki – to większa stabilność i doskonałe własności jezdne na suchej nawierzchni.
Przy niższych prędkościach trójwymiarowe rowki pozostają otwarte i elastyczne, co zwiększa powierzchnię przywierania do pokrytej śniegiem i lodem nawierzchni. Natomiast podczas jazdy po suchej nawierzchni usztywniają one bieżnik, w wyniku czego charakterystyka jazdy jest stabilna. Dzieje się tak ponieważ przy wyższej prędkości oraz większym obciążeniu rowki te wzajemnie się blokują, co w jeszcze większym stopniu usztywnia bark opony.
Konstrukcja Multi Radius Tread (MRT) – to szersza powierzchnia styku opony z nawierzchnią
Technologia MRT pozwala na wyjątkowo dokładne wyznaczenie powierzchni bieżnika, co sprawia, że ciśnienie powietrza w obszarze styku opony z nawierzchnią jest bardziej jednorodne. Lepsza dystrybucja ciśnienia oraz powiększona powierzchnia styku z nawierzchnią poprawiają własności jezdne na suchej nawierzchni. Dzięki nim kierowcy z większą łatwością pokonują ostre zakręty. Zalety MRT są najlepiej widoczne w warunkach ekstremalnych, podczas pokonywania ostrych zakrętów przy wysokich prędkościach.
JLB – większa stabilność
Konstrukcja nowej opony to także JLB, czyli bezstykowy pas nylonowy. Efektem jego działania jest zminimalizowanie zmian rozmiarów opony przy zachowaniu optymalnej powierzchni styku z drogą, w efekcie czego, większa powierzchnia bieżnika przylega do nawierzchni. Korzyścią jest wyjątkowa stabilność jazdy przy dużych prędkościach i równomierne zużywanie się opony.
Przyjazny środowisku składnik o dużej zawartości związków krzemu
Nowy, reaktywny proces mieszania związków krzemu z użyciem środka wiążącego pozwala na utrzymanie elastyczności bieżnika w niskich temperaturach. Przekłada się to na lepszą przyczepność opony we wszystkich warunkach pogodowych, przy wyższych prędkościach a także wpływa na wydłużenie jej żywotności. Nowy składnik bieżnika zawiera olej o niskiej zawartości policyklicznych węglowodorów aromatycznych (PCA), oferując tym samym korzyści w zakresie ochrony środowiska, które obecnie spełniają wymogi prawne, które będą obowiązywały w przyszłości.
Kierunkowy bieżnik i zwiększona odporność na aquaplaning
Bieżnik kierunkowy umożliwia szybkie odprowadzenie wody spod powierzchni opony. Dzięki temu zwiększa się odporność opony na zjawisko aquaplaningu.
Dostępna w 21 rozmiarach
Opona Dunlop SP Winter Sport 3D dostępna będzie w 21 rozmiarach – od 15 do 19 cali, z indeksem prędkości od T=190 km/h do W = 270 km/h, co umożliwia szerokie zastosowanie w większości samochodów z najwyższych segmentów.

Komentarze

Brak komentarzy